اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش همدان:

آموزش و پرورش همدان برگزیده پدافند غیرعامل کشور شد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: آموزش و پرورش استان همدان در زمینه پدافند غیرعامل در کشور به عنوان استان برگزیده معرفی شد.

آموزش و پرورش همدان برگزیده پدافند غیرعامل کشور شد

عباس بهرامی مشعوف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: استان همدان در زمینه پدافند غیرعامل در کشور به عنوان استان برگزیده معرفی شد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل برنامه‌ای برای ایجاد آمادگی در آحاد مردم است که بتوانند بدون کاربرد نظامی و سلاح در هنگام تهدیدات دشمن و هرگونه حوادث پیش‌بینی نشده برخورد کنند.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: پدافند غیرعامل کمک می‌کند تا میزان آسیب‌پذیری منابع مادی و انسانی کاهش و قدرت بازدارندگی در مقابل تهدیدات نظامی افزایش پیدا کند و در شرایط بحرانی روند خدمت‌رسانی به مردم تداوم یابد.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش استان همدان آموزش و فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

بهرامی مشعوف افزود: استان همدان در سال تحصیلی که رو به اتمام است اقداماتی را در زمینه پدافند غیرعامل انجام داده که به صورت لوح فشرده درآمده است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه کتابچه‌هایی با عنوان "مقاومت ملی پایدار" در اختیار دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی قرار گرفت و کتاب "کلام آفتاب" ویژه فرهنگیان به میزان 30 هزار جلد بین مدارس توزیع شد.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: از این دو کتاب مسابقه‌ای بین دانش‌آموزان برگزار شد که از کل دانش‌آموزان استان 270 نفر رتبه کسب کردند و برای فرهنگیان نیز دوره آموزش ضمن خدمت با عنوان اصول و مبانی غیرعامل مربیان پرورشی و مدیران مدارس برگزار شد.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: یک نرم‌افزار آموزشی حاوی یک فیلم 220 دقیقه‌ای آموزشی به مناطق و شهرستان‌ها ارسال شد، همچنین پدافند غیرعامل در مدارس به صورت فیلم انیمیشن و پویانمایی و... به دانش‌آموزان معرفی شد.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش همدان در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش اضافه کرد: به طور کلی هر سازمانی موظف است تا به زمینه‌سازی و آموزش مستمر تدریجی برای ایجاد آمادگی در مردم، افزایش قدرت مدیریت در شرایط بحران و خدمات‌رسانی و... بپردازد.

وی در پایان سخنانش گفت: استان همدان در دهه فجر رزمایش را انجام داد که از هر منطقه یک آموزشگاه محل برگزاری مانور بود که با همکاری بسیج و سپاه انجام شد و مجموع این اقدامات منجر به برگزیده شدن در کشور شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول