اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد پروژه مهر هرمزگان خبر داد

آغاز فعالیت پروژه مهر در آموزش و پرورش هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر هرمزگان از آغاز فعالیت این پروژه در آموزش و پرورش استان خبر داد.

آغاز فعالیت پروژه مهر در آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی پیش از ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار پروژه مهر گفت: با توجه به اینکه ستاد پروژه مهر از پانزدهم خرداد تا پانزدهم مهر‌ماه تمام امور مربوط به آماده‌سازی مدارس در همه بخش‌ها اعم از تجهیزات، فضای فیزیکی و همچنین امور آموزشی و پرورشی را هدایت می‌کند، نخستین جلسه پروژه مهر ویژه سال تحصیلی 92-91 با حضور اعضای این ستاد در آموزش و پرورش هرمزگان تشکیل شد و این ستاد رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف این ستاد تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تعیین سیاست‌گذاری‌های استان در راستای پروژه مهر، تنظیم دستور جلسات کمیته‌ها، پیگیری مصوبات جلسات کمیته‌ها، نظارت بر اجرای بهینه فعالیت‌های پروژه مهر در ادارات تابعه و مدارس زیرپوشش و تایید گزارش نهایی از فعالیت‌ها توسط دبیر ستاد برای ارسال به وزارت متبوع به عنوان اهم وظایف این ستاد است که با هدف ایجاد تحولی نوین در اداره مدارس فعالیت‌های خود را با برنامه‌های تدوین شده دنبال می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: به منظور شاداب‌سازی مدارس با تمهید همه مقدمات، فضایی فراهم خواهد شد تا با آغاز سال تحصیلی نقش و خاطره این روز به یاد ماندنی در اذهان دانش‌آموزان و فرهنگیان به عنوان یک خاطره خوش باقی بماند.

رئیس ستاد پروژه مهر هرمزگان با اشاره به جزییات نخستین نشست این ستاد در سال‌ جاری گفت: در این نشست مسئولان کمیته‌های پنچ‌گانه شامل تعمیر و تجهیز، سازماندهی، نظارت و ارزیابی، توجیه و تبلیغ و تایید صلاحیت نسبت به انجام وظایف محوله توجیه و برابر دستورالعمل تدوین شده فعالیت خود را در حوزه‌های مربوطه آغاز کردند.

آخوندی همچنین از مدیر‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و معاونین اداره کل به عنوان سایر اعضای این ستاد نام برد که در راهبری امور برای آمادگی هر چه بیشتر مدارس در سال جدید همکاری لازم را خواهند داشت.

به گفته وی، در این جلسه مقرر شد کمیته تعمیر و تجهیز آمار دقیقی از امکانات و تجهیزات موجود در مدارس سراسر استان احصاء و ارائه کنند و سایر کمیته‌ها نیز برابر شرح وظایف اقدمات لازم را در راستای هر چه بهتر فراهم شدن امور اجرایی کنند.

آخوندی افزود: با توجه به ارزشیابی‌های انجام گرفته از ادارات و مدارس استان در امر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی از پروژه مهر توسط گروه اعزامی از دفتر ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، سال گذشته استان هرمزگان در ردیف استان‌های عالی کشور قرار گرفته است.

به گفته وی، در این راستا سال گذشته 244 جلسه به همراه 70 جلسه شورای آموزش و پرورش و 60 جلسه کمیته برنامه‌ریزی در مناطق استان تشکیل شد که طی آن 425 آموزشگاه تعمیر و تجهیز و هشت هزار و 724 مورد انواع اقلام آموزشی و کمک آموزشی، پرورشی و ورزشی نیز در مدارس توزیع شد.

آخوندی با بیان اینکه در این زمینه شهرداران سراسر استان نیز بیش از 70 مورد بازدید از مدارس و پروژه‌ها را در کارنامه اجرایی سال گذشته خود دارند، خاطرنشان کرد: به منظور تبیین اهداف طرح بیش از چهار هزار پوستر اطلاع‌رسانی نیز توزیع و 24 برنامه رسانه‌ای در خصوص پروژه مهر انجام شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش تعداد جلسات برگزار شده با مدیران مدارس در خصوص پروژه مهر طی سال گذشته را افزون بر 170 جلسه عنوان کرد و گفت: تا پایان کار ستاد بیش از دو هزار و 64 بازدید نیز از مدارس سراسر استان صورت گرفت و با آمادگی کامل سال تحصیلی آغاز شد. 

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول