اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش بویین ‌زهرا:

تربیت دینی دانش‌آموزان هدف اصلی آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین ‌زهرا گفت: تربیت دینی دانش‌آموزان هدف اصلی نظام آموزشی و پرورشی کشور است.

تربیت دینی دانش‌آموزان هدف اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌ زهرا، علی اصغر رجبی‌سگزآبادی صبح امروز در همایش بزرگ مهارت‌های تشکیل زندگی که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان بویین‌ زهرا برگزار شد، با تبریک روز جوان اظهار کرد: خانواده یکی از ارکان بسیار مهم در تعالی و رشد معنوی انسان‌ها است که می‌تواند مقدمه‌ حضور فرزندان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را فراهم کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین ‌زهرا افزود: دین مبین اسلام توجه بسیار ویژه‌ای را به مسئله خانواده داشته و همواره بر نقش اصلی این نهاد مقدس در سلامت جامعه تاکید کرده است.

وی با بیان احادیثی از ائمه اطهار پیرامون لزوم آموزش‌ مبانی و اصول دینی برای فرزندان تصریح کرد: بزرگان و پیشوایان دینی ما همواره با سفارش زیاد به موضوع خانواده سبب این شده‌اند که خانواده اسلامی امروز به عنوان موفق‌ترین خانواده در جهان مطرح باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌ زهرا تربیت اسلامی و ارزش‌محور را از وظایف خطیر والدین عنوان و بیان کرد: والدین موظف‌اند تا با پرورش و تربیت صحیح فرزندان نسبت به آینده و نقش آنان در کشور اداری دین و تکلیف کرده و آنان را از خطرات و آفات اجتماعی محفوظ بدارند.

رجبی‌سگزآبادی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم تمام اصول و برنامه‌های راه‌گشا برای یک تربیت صحیح و جامع آمده است که مروجان فرهنگی باید از این اصول به درستی استفاده کرده و سبب هدایت جوانان و نوجوانان نظام اسلامی شوند.

وی با بیان اینکه موج تزلزل، فروپاشی و از هم‌گسستگی امروز جوامع غربی و آمریکایی را فرا گرفته است، عنوان کرد: امروز در غرب انواع فساد‌ها و بی‌بند و باری‌ها سبب شده تا کانون خانواده‌ها سست شده و تربیت و پرورش جوانان و نوجوانان با مشکلات جدی همراه باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بو‌یین ‌زهرا توجه بیشتر متولیان فرهنگی و دینی در جامعه به امور جوانان را امری مهم و اجتناب ناپذیر عنوان و تصریح کرد: همه باید برای تحقق اهداف کلان فرهنگی در کشور سعی و تلاش کنند.

رجبی‌سگزآبادی نقش آموزش و پرورش را در تربیت فرزندان بسیار ارزشمند و گسترده توصیف کرد و افزود: تربیت و تعلیم نوجوانان و دانش‌آموزان بر پایه اسلام و ارزش‌های الهی از اهداف بسیار مهم در نظام آموزش و پرورشی کشور است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول