اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان:

سهم استان زنجان از اقتصاد ملی 9 دهم درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از اقتصاد ملی 9 دهم درصد است.

سهم استان زنجان از اقتصاد ملی 9 دهم درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یعقوب کارگرزاده ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن‏کاران برتر استان زنجان در شرکت پارس سوئیچ اظهار داشت: سهم استان زنجان از اقتصاد ملی کمتر از یک درصد است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از اقتصاد ملی 9 دهم درصد است، خاطر نشان کرد که از نظر جمعیت،جمعیت سه استان 1.3 درصد جمعیت کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سرانه تولید ناخالص استان زنجان 3 میلیون و 600 هزار تومان است، اضافه کرد: سرانه کشور 5 میلیون و 200 هزار تومان است و فاصله سرانه استان با کشور زیاد است.

وی با اشاره به اینکه سهم صنعت و معدن در اقتصاد استان زنجان 22.8 درصد برآورد شده است، ادامه داد: این سهم در اقتصاد کشور 27 درصد است.

کارگرزاده با بیان اینکه اگر چه هنوز فاصله زیادی در زمینه سرانه و پیشرفت با میانگین کشوری داریم، تصریح کرد: در مجموع اقدامات مثبت و خوبی در استان زنجان صورت گرفته است که باید قدر بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه‏های مختلف نباید نادیده گرفته شود، یادآور شد: باید برای رسیدن به اهداف تعریف شده و پیشرفت استان گام‏های مضاعفی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تامین سرمایه در گردش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی استان زنجان محسوب می‏شود، ادامه داد: بدهی‏های معوق واحدها به بانک‏ها نیز تقسیط شود.

وی با بیان اینکه جوایز صادراتی هنوز به واحدها پرداخت نشده است، تصریح کرد: با توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری تلاش دستگاه‏ها درحد جهاد اقتصادی نیست و باید بیشتر تلاش کنند.

کارگرزاده با بیان اینکه بانک‏ها باید در سرعت بخشیدن به اقدامات همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای حل بیکاری و مشکلات تورم در استان از تولیدات و واحدهای تولیدی حمایت شود.

وی همچنین تاکید کرد: هر تصمیم درستی نیازمند آمار و اطلاعات صحیح است تا با تصمیم‏‌گیری مناسب نتایج خوبی را به دست آورد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول