اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

جداسازی اطلاعات اقتصادی زوجین جوان به پلیس +10 واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم گفت: زوج‌های جوان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 و ارائه شناسنامه‌های خود و کد ملی والدین اقدام به جداسازی اطلاعات اقتصادی خود کنند.

جداسازی اطلاعات اقتصادی زوجین جوان به پلیس +10 واگذار می‌شود

محمدجواد شاکرآرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: سامانه اطلاعات اقتصادی خانواده‌ها در طول سال تنها برای دفاتر پلیس +10 فعال است و اطلاعات اصلاحی بیست و پنجم هر ماه توسط مرکز آمار صحت‌سنجی شده و به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که اعضای یک خانواده در مسائل مربوط به طلاق، حضانت و تغییر در سرپرست خانوار با یکدیگر اختلاف نداشته باشند، می‌توانند بدون مراجعه به فرمانداری و استانداری در پلیس +10 نسبت به جداسازی حساب‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم با اشاره به وظایف دفاتر پلیس +10 در این زمینه افزود: این دفاتر وظیفه دارند پس از ثبت‌نام سرپرستان جدید، لیستی از نام افرادی که در آن ذکر شده را به سرپرست ارائه کرده و شماره حساب این فرد را به سایت رفاهی اطلاع دهند.

وی گفت: در صورت تولد یک نوزاد، والدین او باید تا بیست و پنجم آن ماه به مراکز پلیس+10 مراجعه کرده و یا با شماره 111 تماس گرفته و از وارد شدن اسم فرزند خود در لیست اطلاعات اقتصادی خانوار اطمینان حاصل کنند.

شاکر آرانی با اشاره به تغییرات رخ داده در اطلاعات اقتصادی خانوار در صورت فوت یکی از افراد خانواده ابراز کرد: در صورتی که فرد متوفی سرپرست خانواده باشد، بازماندگان باید تا بیست و پنجم هر ماه به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و فرد جایگزین را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه سرپرست جدید خانواده مسن‌ترین فرد آن خانواده خواهد بود افزود: این افراد باید تا پنجم هر ماه برای ثبت اعلام حساب به یکی از بانک‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری قم با اشاره به اقدامات لازم برای جداسازی حساب‌های خانواده اظهار کرد: در صورتی که طلاق صورت گرفته باشد، افراد باید با ارائه سند طلاق که وضعیت حضانت فرزند در آن ذکر شده است، به استانداری مراجعه کنند.

وی گفت: کمیسیون ماده 10 فرمانداری محل مراجعه زوج‌هایی خواهد بود که در حال طلاق بوده و یا در مورد حضانت فرزندان اختلافی وجود داشته باشد.

شاکرآرانی ابراز داشت: زوج‌های جوان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 و ارائه شناسنامه‌های خود و کد ملی والدین اقدام به جداسازی اطلاعات اقتصادی خود کنند.

پیش از این زوج‌های جوان مجبور بودند برای این کار با در دست داشتن سند ازدواج و حضور والدین به استانداری مراجعه کنند که در سال 91 این فرآیند برای آنان آسان‌تر شده است. 

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول