اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد

معضلات فرهنگی و اقتصادی مهمترین عامل وقوع جرم

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گلستان از معضلات فرهنگی و اقتصادی به عنوان مهمترین عوامل وقوع جرم یاد کرد و گفت: هدف‌گذاری دستگاه‎های فرهنگی در این زمینه کاملا نامشخص است.

معضلات فرهنگی و اقتصادی مهمترین عامل وقوع جرم

احمد فاضلیان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اگر مشکلات و معضلات حوزه‎های فرهنگی و اقتصادی به درستی حل شوند ریشه بسیاری از جرایم در جامعه ریشه‎کن خواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه دستگاه‎های فرهنگی برنامه مدونی برای اجرای ماموریت‎های خویش ندارند تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‎ها در این زمینه به صورت پراکنده عمل می‎کنند و برنامه‎ها متمرکز نیست و بعضا اولویت‎هایی که دستگاه‎های فرهنگی برای خودشان تعریف می‎کنند با واقعیت‎های جامعه کمی متفاوت است.

رئیس کل دادگستری گلستان از فعالیت دستگاه‎های آموزشی نیز انتقاد کرد و بیان داشت: بخشی از کار دستگاه‎های آموزشی با فعالیت فرهنگی گره خورده است که عدم استفاده از ظرفیت‎های آموزشی یکی از ضعف‎های این بخش محسوب می‎شود که نیازمند برنامه‎ریزی در رفع اشکالات اساسی است.

فاضلیان با اشاره به اینکه باید سیاست‎ها در حوزه فرهنگی مورد بازبینی قرار بگیرد خاطر نشان کرد: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‎کنیم که باید از پتانسیل‎های موجود نهایت بهره‎مندی را ببریم که متاسفانه از ظرفیت‎های بسیار ارزشمند، استفاده مطلوبی به عمل نیامده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی نیز در وقوع جرایم بسیار تاثیرگذار است متذکر شد: باید به مسائل انسانی در حوزه اقتصادی توجه بیشتری شود چرا که یک تصمیم اقتصادی نیز ممکن است آثار گسترده‎ای به وجود آورد.

فاضلیان اظهار داشت: ریشه بسیاری از جرایم در فقر و بیکاری است که اگر بتوانیم نظام عادلانه اقتصادی را برقرار کنیم می‎توان از بروز جرایم و مفاسد در جامعه جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان اذعان کرد: حوزه سخت‎افزاری و نرم‎افزاری باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و معتقدم اگر مردم به آن درجه برسند که راه اشتباه را دنبال نکنند و نیازی به اقدامات قهریه نباشد آن وقت می‎توان به جامعه‎ای پاک و سالم دست یافت.

وی با اشاره به اینکه نگاه انسان‎ها باید به مسائل اجتماعی تغییر پیدا کند خاطر نشان کرد: اگر می‎خواهیم اتفاق خوبی در جامعه به وجود بیاید باید روی افکار و اندیشه‎ها کار کرد و توانایی تشخیص راه درست را برای مردم ایجاد کنیم تا آنها بتوانند تصمیمات درست را بگیرند.

فاضلیان با تاکید بر اینکه برخوردهای قهریه تنها همانند یک مسکن عمل می‎کند یادآور شد: برخوردهای قهرآمیز مشکلات را حل نمی‎کند بنابر این باید با کارهای فرهنگی و آموزشی در ایجاد اندیشه‎هایی خلاق، فعال و بازدارنده در اصلاح رفتار نادرست افراد تلاش شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول