اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

حوزه مالی شهرداری رشت شفاف نیست

خبرگزاری فارس: شهردار رشت گفت: نظام و حوزه مالی منابع و مصارف شهرداری رشت شفاف نیست و تنظیم بودجه آن وابسته به شخص بوده و مبتنی بر نیازهای شهرداری نیست.

حوزه مالی شهرداری رشت شفاف نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم بعد از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر اصلی‌ترین مشکل شهرداری را تمرکزگرایی در شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: تمرکززدایی در حوزه مدیریت مالی، پشتیبانی و فنی شهرداری آغاز شده و در یک پروسه زمانی پنج ماهه واگذاری خدمات به سازمان‌ها و مناطق صورت می‌گیرد.

وی افزود: ساختمان ستادی شهرداری باید سیاست‌گذار باشد نه مداخله‌گر در امور و عدم سیاست‌گذاری موجب شده تا شهرداری دچار روزمرگی و پراکندگی در امور شود.

شهردار رشت از عدم شفافیت در حوزه مالی شهرداری انتقاد کرد و گفت: نظام مالی منابع و مصارف در شهرداری معلوم نیست و تنظیم بودجه و تصویب آن وابسته به شخص بوده و مبتنی بر نیازهای شهرداری نیست و همین امر موجب شده که طرح‌های کوتاه‌مدت به برنامه‌های بلندمدت اتصال پیدا نکند.

وی اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها را غیر کارشناسی دانست و تصریح کرد: تاکنون اولویت‌بندی‌ها سلیقه‌ای و با نفوذ افراد صورت می‌گرفت.

ثابت‌قدم با اشاره به نامگذاری هر ساله توسط مقام معظم رهبری ابراز کرد: در تمام این سال‌ها در راستای فرامین رهبری، تنها به تبلیغات اکتفا شده و در سال جدید نیز که باید جریان سرمایه و تولید ملی عملیاتی شود، طرح اجرایی مشخصی در شهرداری رشت مشاهده نمی‌شود.

وی از نظام پرداختی سنتی به پرسنل شهرداری رشت انتقاد کرد و افزود: بسیاری از پرداخت‌ها و پاداش‌ها به پرسنل بدون نظام ارزشیابی بوده و همین امر بی‌انگیزه بودن را در کارکنان ایجاد کرده است.

شهردار رشت تصریح کرد: معیار درست ارزشیابی برای کارکنان باید تدوین شود تا پاداش و اضافه‌کار کارکنان مطابق با میزان فعالیت و تخصص آنها پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل جزیره‌ای عمل کردن سازمان‌ها و مناطق، ارباب‌رجوع به‌ویژه در بخش صدور پروانه ساخت و دریافت پایان کار سرگردان است و مرتب به مناطق و سازمان‌ها مراجعه می‌کند.

ثابت‌قدم با بیان اینکه حوزه‌های فنی و کارشناسی باید در هر منطقه ایجاد شود، اذعان کرد: یک شهروند برای دریافت ایمنی پایان کار نباید شخصا به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کند زیرا علاوه بر صرف هزینه و زمان، بار ترافیکی شهر نیز افزایش می‌یابد.

وی ایجاد سیستم یکپارچه و استفاده از مراجعات الکترونیکی در شهرداری رشت را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول