اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس گیلان:

شهرداری باغ‌های حاشیه رشت را تغییر کاربری دهد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس گیلان گفت: بسیاری از منازل مخروبه و باغ‌های بدون مالک حاشیه رشت محل تجمع معتادان و اوباش شده است و ضرورت دارد شهرداری آنها را تغییر کاربری دهد.

شهرداری باغ‌های حاشیه رشت را تغییر کاربری دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه شورا خانه ملت است، اظهار کرد: نیروی انتظامی و شورا و شهرداری در خدمت‌رسانی به مردم مشابه یکدیگر هستند و روزانه در کنار مردم حضور دارند.

وی از کاهش 28 درصدی جرایم در تعطیلات نوروز امسال خبر داد و افزود: از 15 اسفند 90 تا پایان تعطیلات نوروز جرایم کاهش چشمگیری داشته و در بخش تصادفات رانندگی نیز با وجود بارندگی و لغزنده بودن جاده‌ها تنها یک فقره تصادف بیش از سال گذشته گزارش شده است.

فرمانده انتظامی گیلان ایجاد امنیت در بوستان‌ها را نیازمند فراهم کردن بسترهای لازم دانست و گفت: برپایی چادر برای استقرار نیروی انتظامی در ایام نوروز با توجه به بارندگی‌ها در تعطیلات در شأن نیروی انتظامی نبود و لازم است با استقرار کیوسک شبانه‌روزی امنیت بوستان‌ها تامین شود.

وی محصور کردن بوستان‌ها را نیز ضروری خواند و ادامه داد: برای برقراری امنیت در بوستان‌ها باید مراکز خدمات‌رسانی در بوستان‌ها از جمله اغذیه فروشی‌ها به افراد صلاحیت‌دار و با مدیریت مشخص واگذار شود.

قائدرحمتی با اشاره به بافت فرسوده شهر رشت اذعان کرد: بسیاری از منازل مخروبه و باغ‌های حاشیه شهر که مالک آنها مشخص نیست محل تجمع معتادان و اوباش شده است و ضرورت دارد شهرداری با یک ساز و کار قانونی علاوه بر محصور کردن این املاک آنها را تغییر کاربری دهد.

وی از اصلاح هندسی معابر توسط معاون ترافیک شهرداری قدردانی کرد و یادآور شد: این اصلاح هندسی به ویژه در بافت فرسوده ضرورت بیشتری دارد تا گره‌های ترافیکی در بافت قدیمی شهر باز شود.

فرماندهی نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه در استان محرومی مانند کردستان که شهری مرزی است 56 دوربین کنترل ترافیک دارد که استاندار و فرماندهی نیروی انتظامی تمام استان را تحت کنترل دارند، بیان کرد: استان گردش‌پذیری گیلان در محدوده شهری فاقد چنین امکاناتی است و کنترل فیزیکی خودروها در توان نیروهای انتظامی نیست و در شرایطی که بسیاری از شهرها به طرف کنترل نامحسوس می‌روند کنترل با نیروی انسانی منطقی نیست.

وی اظهار کرد: به دلیل نبود ایست بازرسی در محل عوارضی علاوه بر وقوع جرم بسیاری از رانندگان خطی شهرهای استان هر روز چند بار عوارض می‌پردازند و ایجاد ایستگاه‌های بازرسی نیازمند حمایت‌های استانداری است.

قائدرحمتی با اشاره به قانون واریز درصدی از جرایم رانندگی به حساب شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: هنوز این قانون اجرایی نشده و دریافت جرایم رانندگی مستقیما به حساب خزانه واریز می‌شود در حالی که باید درصدی از آن در همان استان هزینه شود.

وی با قدردانی از نامگذاری تقاطع غیر هم‌سطح جدید رشت به نام انتظام، بیان کرد: این تغییر نام به پاس شهدا و جانبازان نیروی انتظامی ضرورت داشت.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول