اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر رشت:

شهرداری رشت به دنبال درآمد پایدار باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرداری رشت باید به دنبال درآمدهای پایدار باشد و مطالبات میلیاردی خود را پیگیری کند.

شهرداری رشت به دنبال درآمد پایدار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با انتقاد از شهرداری رشت برای رهن بالغ بر 600 میلیون تومانی یک ساختمان به منظور احداث منطقه 4 شهرداری این شهر، اظهار کرد: با توجه به رکود اقتصادی در شهرداری رشت، لازم است اعضای شورا از این مکان بازدید کنند تا ببینند آیا مکان مذکور با آن موقعیت مکانی ارزش این معامله را داشته است.

وی افزود: شهرداری رشت میلیاردها تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی مطالبه دارد و بسیاری از احکام کمیسیون‌های ماده 100 و 77 بدون پیگیری باقی مانده است و شهرداری تنها به انجام کارهای سطحی و تبلیغاتی بسنده می‌کند.

این عضو شورای شهر رشت، ادامه داد: به‌زودی مسکن مهر رشت افتتاح می‌شود و جمعیت این شهر از مرز یک‌میلیون نفر نیز می‌گذرد و شهرداری باید پاسخ دهد چه درآمدی در این مدت داشته است که بتواند پاسخگوی جمعیت شهری جدید باشد.

وی، از سرپرست شهرداری رشت خواست تا با استفاده از کارشناسان حقوقی علاوه بر دریافت مطالبات خود، به دنبال کسب درآمدهای پایدار باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: تعرفه‌ بودجه سازمان‌های موتوری، پایانه‌ها، پسماند، پارک‌ها و فضای سبز، آتش‌نشانی، سازمان میادین میوه و تره‌بار، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، حمل و نقل و ترافیک، باغ رضوان و سازمان فرهنگی و ورزشی به پایان رسیده و مدیران عامل‌ برخی از این سازمان‌ها به منظور برطرف کردن نواقص و بررسی دوباره جزییات بودجه سازمان خود، در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شدند.

محمود مباحی افزود: بررسی بودجه جاری شهرداری رشت پایان یافته و کلیات بودجه عمرانی به تصویب رسیده و جزییات مربوط به بودجه عمرانی پروژه‌ها نیز در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا نیز در جلسه مذکور از استاندار گیلان خواست تا مجوز لازم برای جذب نیروی آتش نشان را صادر کند.

موسی ناصح، سازمان آتش نشانی را با کمبود نیرو و سازمان اتوبوسرانی را با کمبود راننده عنوان کرد و افزود: سال‌هاست که کمبود نیرو در این دو سازمان مورد تاکید اعضای شورا بوده اما به نظر می‌رسد برخی از مدیران برای جذب نیروی متخصص و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی و افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی که حق شهروندان است منتظر بخشنامه از وزارت کشور هستند.

وی ابراز کرد: به دلیل نداشتن نیرو در سازمان آتش نشانی و کمبود ایستگاه‌های آتش نشانی با توجه به افزایش مناطق شهری، هر لحظه ممکن است در محدوده شهری فاجعه‌ای به وجود آید بنابراین از استاندار می‌خواهیم در این زمینه شخصا پیگیری کرده و مجوز لازم برای جذب نیرو را صادر کند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا با اشاره به طرح تفصیلی شهرداری رشت گفت: طرح تفصیلی شهرداری مصوب سال 72 است در حالی که شهرداری باید شهرسازی خود را بر اساس طرح تفصیلی جدید بنا کند و در این مدت شهرداری غیرقانونی پروانه ساخت صادر کرده است.   

ناصح، ابراز کرد: سال 89 مشاوری انتخاب شد و طرح تفصیلی جدیدی را تنظیم کرد که به دلیل عدم کارایی مشاور مذکور و کوتاهی معاون مسکن و شهرسازی در انتخاب مشاوری کارآزموده طرح تفصیلی تنظیم شده فاقد کارایی تشخیص داده شد.

به گفته وی، مشاور جدیدی برای تهیه طرح تفصیلی شهرداری انتخاب شده و تهیه این طرح 14 ماه طول می‌کشد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول