اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی نظام نوین مالی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

کسب عنوان برتر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نظام نوین مالی

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی نظام نوین مالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج با اشاره به تغییرات ایجاد شده در نظام مالی کشور گفت: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های کشور عنوان برتر را در اجرای نظام نوین مالی به‌دست آورد.

کسب عنوان برتر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نظام نوین مالی
علیرضا شکیبایی ‌امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: تغییر روش نظام مالی کشور از حسابداری نقدی به تعهدی در دولت مهرورز دهم کلید خورد که این طرح با محوریت وزارت بهداشت و درمان اجرا شده است.
مدیر اجرایی نظام نوین مالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج افزود: این طرح در راستای تغییرات نظام مالی و به منظور شفافیت در نظام بودجه‌بندی اجرا شده که تجربه‌ای موفق بوده است.
عضو اصلی کارگروه آموزش نظام نوین مالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این تجربه برای نخستین بار در خاورمیانه اتفاق می‌افتد که با توجه به قانون برنامه چهارم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه نظام مالی معاملاتی کشور این طرح الزامات قانونی پیدا کرده است.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اجرای این طرح پیشگام بوده و اکنون با کنار گذاشتن نظام مالی سابق به‌طور کامل بر اساس نظام مالی جدید و حسابداری تعهدی اداره می‌شود.
معاون مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی یاسوج ادامه داد: این طرح 60 سال پیش در اروپا اجرا می‌شده و دولت دهم با جسارت و آگاهی از کارایی این طرح در پی اجرای آن در همه ساختار مالی کشور است.
شکیبا‌ با تشریح مزایای نظام مالی جدید عنوان کرد: شفاف‌سازی در نظام بودجه‌بندی، افزایش کنترل داخلی، افزایش راندمان، ارزیابی عملکرد، اخذ گزارش‌های به‌روز و جلوگیری از سوء ‌استفاده‌های مالی بخشی از مزایای اجرای نظام مالی جدید بر اساس حسابداری تعهدی است.
عضو اصلی کارگروه آموزش نظام نوین مالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ثبت اطلاعات در نظام مالی جدید به صورت آنلاین و در یک سامانه مشخص انجام می‌گیرد و یک مدیر مالی در آن واحد می‌داند در کوچک‌ترین واحد خود در دور‌افتاده‌ترین نقطه چه هزینه‌ای اتفاق افتاده و چه تصمیمی باید در مورد آن بگیرد.
وی اظهار کرد: در حسابداری تعهدی درآمد یک دستگاه یا واحد تولیدی به محض تحقق و هزینه آن به محض وقوع ثبت می‌شود ولی در حسابداری نقدی، هزینه‌ها به محض پرداخت و درآمدها به محض وصول در دفاتر ثبت و نگهداری می‌شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول