اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رشت:

سند چشم‌انداز شهرداری رشت تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار رشت با بیان اینکه نمی‌توان با اجرای برنامه سلیقه‌ای و شخصی‌محوری رشت را اداره کرد، گفت: سند چشم‌انداز شهرداری رشت که به لحاظ ساختاری مشکل دارد توسط تیم پژوهشی و متخصص در حال تدوین است.

سند چشم‌انداز شهرداری رشت تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی ثابت‌قدم عصر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به اینکه موضوعات خرد و کلان در شهرداری رشت شناسایی شده است، اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طبق آن در حال تدوین است.

وی درباره مشکلات مالی شهرداری رشت گفت: با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد اقتصادی و اجتماعی است، مدل اقتصادی درستی در آن نیست و تمام تبعات اجتماعی آن نیز به همین موضوع برمی‌گردد.

شهردار رشت افزود: سند چشم‌انداز این شهر حتی برای یک ماه نیز مدون نشده و شهرداری به لحاظ ساختاری مشکلات زیادی دارد و با اجرای برنامه‌های سلیقه‌ای و شخصی‌محور نمی‌توان این شهر را اداره کرد.

وی با بیان اینکه برنامه شهرداری و سند چشم‌انداز آن توسط تیم پژوهشی و متخصص در حال تدوین است، ادامه داد: مطالعات در حوزه فضاهای مکانی و زمانی آغاز شده است.

ثابت‌قدم بیان کرد: طرح‌های شهرسازی باید در مقیاس‌های بلند از حوزه معاونت شهرسازی احصا و به دیگر طرح‌های مطالعه شده ضمیمه شود تا بتوانیم طرح اجرایی سال آینده را مدون کنیم.

وی با اشاره به تهیه اساسنامه سازمان زیباسازی تصریح کرد: زیباسازی شهر مانند زیباسازی جایگاه‌های اتوبوس نیازمند تصویب اساسنامه سازمان و همزمانی اجرای آن با در نظر گرفتن طرح تفصیلی شهرداری است در غیر اینصورت شاهد هزینه‌های زیادی خواهیم بود.

شهردار رشت مشارکت شهروندان را عمده‌ترین سرمایه شهرداری خواند و خاطرنشان کرد: سند محلات با محوریت مساجد تدوین شده و به منظور برگرداندن اعتماد شهروندان باید اعطای خدمات به ویژه به محله‌های کم برخوردار را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه با منابع محدود تخلفات ساختمانی نمی‌توان شهر را اداره کرد، یادآور شد: باید با مشارکت موسسات مالی و اعتباری و فروش اوراق مشارکت سرمایه شهروندان را هدایت کنیم.

ثابت‌قدم درباره عملکرد ضعیف اداره حقوقی شهرداری رشت بیان کرد: خصوصی‌سازی و واسپاری امور جریانی است که در کل کشور آغاز شده و ما نمی‌توانیم خلاف جریان حرکت کنیم بلکه باید با برطرف کردن نواقص و افزایش اهرم‌های نظارتی، وضعیت موجود را اصلاح کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی شهردار رشت اظهار کرد: ثابت‌قدم تلاش دارد با ریشه‌یابی مشکلات و موانع شهرداری، راهکار اصولی ارائه دهد.

محمدحسن عاقل‌منش افزود: شهردار رشت با توان علمی خود طرح‌ها و ایده‌های خوبی ارائه می‌دهد اما تا پایان کار شورای سوم، فرصت اندکی باقی است و اگر از ابتدای این دوره شورایی نظرات ایشان اجرایی می‌شد ما می‌توانستیم شاهد شکوفایی و رونق شهر رشت باشیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول