اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده‌ اکولوژی دریای خزر

انتقال آب دریای خزر نیازمند مطالعات دقیق است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده‌ اکولوژی دریای خزر گفت: انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی نیازمند مطالعات جامع و بسیار دقیقی است.

انتقال آب دریای خزر نیازمند مطالعات دقیق است

رضا پورغلام در حاشیه برگزاری دومین نشست شورای پژوهشی موسسه تحقیقات شیلات ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در کلارآباد‌ اظهار داشت: ما در مجموع در بحث اکولوژی و بیولوژی و ارزیابی ذخایر، بیوتکنولوژی دریایی، آبزی‌پروری و بهداشت و بیماری‌های آنها کارها مطالعاتی و پژوهشی انجام می‌دهیم، ولی محور اصلی ما مطالعات دریایی در دریای خزر است که با تنها کشتی تحقیقاتی موجود در دریای خزر در خدمت شیلات ایران و موسسه تحقیقات آن هستیم. 

این مسئول افزود: در راستای وظایف کاری همکاری تنگاتنگ و خوبی با سازمان انرژی اتمی، زمین‌شناسی، شرکت ملی نفت و سازمان محیط زیست و سازمان آب و فاضلاب داریم که برای هر کدام از مراکز یاد شده در دو سه سال اخیر دو پروژه را اجرا کردیم.

وی بیان داشت: بعضی از آزمایشگاه‌های ما معتمد سازمان حفاظت محیط زیست هستند و بنابراین با امکاناتی که در اختیار داریم و نیروی انسانی مجرب و متخصص که متشکل از اعضای هیئت‌های علمی و کارشناسان صاحب تخصص هستند با مجموعه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌توانیم در ارتباط با مطالعات و تکمیل آنها در خدمت مسئولان ذی‌ربط کارهای بسیار مهم و حساس تخصصی را به سر انجام برسانیم که وجود آزمایشگاه با استاندارد 17027ISo از آن جمله است.

رئیس پژوهشکده‌ اکولوژی دریای خزر با تاکید بر اینکه اکوسیستم دریای خزر بسیار متنوع و حساس است در بحث انتقال آب دریای شمال به فلات مرکزی متذکر شد: در این زمینه باید مطالعات جامع و بسیار دقیقی صورت پذیرد تا در بحث آسیب‌ها و تهدیدها در آینده محتمل خسارات جبران‌ناپذیر نشویم.

رئیس پژوهشکده‌ اکولوژی دریای خزر اذعان داشت: 40 پروژه تحقیقاتی سال‌جاری در دریای خزر اجرا می‌شود. 

انتهای‌ پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول