اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی استاندار مازندران صورت گرفت

اعلام جزئیات اجرای طرح انتقال آب خزر به کویر

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اعلام اینکه برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، گفت: 33 درصد اعتبار طرح انتقال آب به سیستم آب شیرین‌کن اختصاص داده شد.

اعلام جزئیات اجرای طرح انتقال آب خزر به کویر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در جمع فعالان محیط زیست مازندران که به مناسبت هفته محیط زیست تشکیل شد با بیان اینکه محیط زیست مازندران شکننده و حساس است، اظهار داشت: زباله مازندران دغدغه مردم و مسئولان است همراه شدن با تکنولوژی نوین توان در دل طبیعت با رعایت مقولات زیست محیطی سرمایه‌گذاری کرد.

وی به رفع مشکلات زباله‌های بیمارستانی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: موضوع تصمیم‌گیری زباله در ردیف بودجه‌ای دولت قرار گرفت و مشکل کشور در این بخش حل‌ شدنی است.

نماینده دولت در مازندران تنها راه نجات عرصه‌های طبیعی مازندران را احساس مسئولیت و دلسوزی مسئولان امر دانست و گفت: مسئولان باید از ظرفیت‌های مردمی در حراست از محیط زیست فعالیتی جدی داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر دولت اعتبارات خوبی برای رفع معضل زباله در مازندران اختصاص داده که دو شهر ساری و نوشهر مجهز به نیروگاه زباله‌سوز و استحصال برق می‌شوند.

طاهایی به اعتبار 210 میلیارد ریالی که برای احداث نیروگاه برق از زباله به مازندران اختصاص داده شد اشاره کرد و یادآور شد: 140میلیارد ریال به شهرداری ساری و 740 میلیارد ریال برای احداث نیروگاه زباله‌سوز نوشهر اختصاص یافت.

* حساسیت زیست‌محیطی در انتقال آب خزر به کویر مورد توجه قرار گرفت

 

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه در جلسه اخیری که با معاون رئیس جمهور در بحث انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی داشتیم این موضوع مورد اهمیت و بررسی کارشناسان قرار گرفت، بیان داشت: حساسیت زیست محیطی در انتقال آب دریای خزر به کویر مورد توجه قرار گرفت.

وی میزان انتقال آب را در حد 200 میلیون متر مکعب دانست و گفت: در اجرای این طرح حساسیت‌های زیست محیطی لحاظ شده است.

طاهایی اضافه کرد: برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی 2 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 33 درصد اعتبار طرح انتقال آب به سیستم آب شیرین کن اختصاص داده شد.

استاندارمازندران با تاکید براینکه از دریای خزر باید بهره‌برداری مطلوب صورت گیرد، متذکر شد: کشورهای حاشیه خزر از سال‌های قبل بهره‌برداری خود را از دریا دارند.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از دریای خزر باید با ملاحظات زیست محیطی و رعایت استانداردها باشد، اضافه کرد: در انتقال آب دریای خزر بحث تخریب زیست محیطی مطرح نیست.

 

* موضوع 5+1 در حد یک حرف است ایران در برابر آمریکا قرار دارد

 

طاهایی در بخشی از سخنانش به مسائل سیاسی کشور پرداخت و گفت: استکبار برنامه‌های زیادی را علیه کشور دارد و اگر نظام اسلامی تنفس پیدا کند پیشرفت خوبی در بخش‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع 5+1 از بحث‌های مطرح است، اذعان داشت: موضوع 5+1 فقط در حد یک حرف است و ایران تنها در مقابل آمریکا قرار گرفته است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با تمام تهدیدات و تحریم‌ها در حال پیشرفت است.

 

* حضرت زینب (س) صیانت از میراث توحیدی را دنبال می‌کرد

 

استاندار مازندران در آستانه قرارگرفتن به سالروز رحلت حضرت زینب (س) با تاکید براینکه درس زندگی و مقاومت را باید از سیره عملی حضرت زینب(س) بیاموزیم، عنوان کرد: حضرت زینب صیانت از میراث توحیدی را دنبال می‌کرد.

وی متذکر شد: هر جا حقی از کسی ضایع می‌شود باید روش زینبی را الگو قرار دهیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول