اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت آب وزارت نیرو:

246 طرح آب و فاضلاب در کشور در حال اجرا است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه 246 طرح در عرصه آب و فاضلاب در کشور در دست اجرا است، گفت: این طرح‌ها در قالب طرح‌های مهر ماندگار در سطح کشور در حال اجرا است.

246 طرح آب و فاضلاب در کشور در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا دائمی در آیین افتتاحیه سه نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار داشت: این همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف به ویژه در تاسیسات آبی است.

وی تصریح کرد: با این حال بدخواهان زیادی نیز با مشکل‌آفرینی‌های خود برای این عرصه، سبب بروز مسائل مختلف شده‌اند.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه در بحث خطوط انتقال آب وجوه مشترکی با صنعت گاز داریم، افزود: باید برای استفاده از امکانات موجود به بهترین شکل ممکن به یکدیگر کمک کنیم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از روش‌های نوین در مدیریت آب و فاضلاب در کشور، اظهار داشت:  ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته که همین امر سبب تامین آب با دشواری شده است.

دائمی با بیان اینکه در حال حاضر 99 درصد جمعیت شهری و حدود 90 درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند، تاکید کرد: از این حیث جزو کشورهای موفق در زمینه تامین و توزیع آب در جهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید دستاوردهای خود را به بهترین شکل به عرضه بگذاریم، متذکر شد: طرح‌های بزرگی نیز در حال حاضر در سطح کشور در زمینه آب و فاضلاب در حال انجام است.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو خاطرنشان کرد: آب‌رسانی به فلات مرکزی ایران از طریق دریای خزر و خلیج‌ فارس از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها است که نقش تاثیرگذاری را در بحث تامین آب سالم و بهداشتی در کشور دارد.

وی یادآور شد: با این حال بدون توجه به صنایع بالادستی این موضوعات محقق نخواهد شد.

دائمی با اشاره به 246 طرح در دست اجرا در عرصه آب و فاضلاب در کشور عنوان کرد: این طرح‌ها در قالب طرح‌های مهر ماندگار در سطح کشور مطرح است.

وی ادامه داد: در همین راستا احداث و راه‌اندازی چندین سد بزرگ، شبکه‌های مختلف آب‌رسانی و هم‌چنین تاسیس تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرهای مختلف از جمله این طرح‌ها است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول