اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات بابلسر:

10 میلیون بچه ماهی در رودخانه‌های دریای خزر رهاسازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس شیلات بابلسر گفت: در سال جاری حدود یک‌صد میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر مازندران رهاسازی شده است که این رهاسازی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

10 میلیون بچه ماهی در رودخانه‌های دریای خزر رهاسازی شد

بهروز عمرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: اداره شیلات شهرستان بابلسر در سه بخش 16 شرکت تعاونی پره و در قالب یک هزار صیاد در حال فعالیت است.

وی برداشت بیش از یک هزار و 500 تن ماهیان استخوانی را حاصل دسترنج این 16 شرکت تعاونی دانست و اضافه کرد: از این 16 شرکت تعاونی پره حدود 170 کیلو خاویار و یک هزار و 292 کیلو گوشت تحویل امور خاویاری می‌شود که برداشت آن در قالب صید ضمنی است.

عمرانی با اشاره به اینکه 38 فروند شناور صیادی کیلکاگیر در بابلسر مشغول به فعالیت هستند، گفت: از این 38 فروند شناور، 21 فروند شناور مربوط به بابلسر بوده و 17 فروند شناور دیگر مربوط به بندر امیرآباد بهشهر است که به صورت مهمان مشغول فعالیت هستند.

رئیس شیلات شهرستان بابلسر در ادامه افزود: حاصل تلاش صیادی این 38 فروند شناور برداشت بیش از 14 هزار تن صید کیلکا بوده است.

عمرانی اشتغال ایجاد شده در این بخش را 350 نفر به صورت مستقیم و 720 نفر به صورت غیرمستقیم دانست.

وی اضافه کرد: در بخش آبزی‌پروری در بابلسر حدود 31 قطعه آب‌بندان و 105 قطعه مزرعه کوچک گرم آبی وجود دارد که نتیجه تولیدهای آنها بیش از 4 هزار و 200 تن ماهیان کپور، فیتوفاک و آموز است که وارد بازارهای استان و شهرستان می‌شود.

عمرانی میزان اشتغالزایی در بخش آبزی‌پروری را بیش از 260 نفر به صورت مستقیم و 520 نفر به صورت غیرمستقیم دانست و افزود: در این شهرستان در منطقه می‌رود پرورش ماهیان خاویاری نیز انجام شده و سالیانه از آن نزدیک به 25 تن تولید می‌شود.

وی از فعالیت سه قطعه مزرعه ماهیان زینتی در بابلسر خبر داد و گفت: تولید بیش از 180 هزار قطعه ماهیان زینتی حاصل فعالیت این سه قطعه مزرعه است.

عمرانی در ادامه افزود: در سال جاری حدود یک‌صد میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر مازندران رهاسازی شده است که این رهاسازی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

وی همچنین از بهره‌برداری دو مزرعه سردآبی قزل آلا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دو مزرعه سردآبی در روستای مقری کلا و نقیب کلا بخش رودبست بابلسر هر کدام با ظرفیت 40 تن به روش نیمه متراکم از محل اعتبارات توسعه بخش کشاورزی در حال احداث است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول