اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نشست‌ هم‌اندیشی رسانه‌ها و استاندار مازندران گزارش می‌دهد

توسعه‌نیافتگی مازندران و هزاران راه نرفته

خبرگزاری فارس: در حالی نشست هم‌‌اندیشی استاندار مازندران با مدیران رسانه‌ها برگزار شد که عمده مسایل به توسعه‌نیافتگی‌، هزاران راه نرفته و هزاران کار نکرده در مازندران اشاره داشته است.

توسعه‌نیافتگی مازندران و هزاران راه نرفته

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نشست هم‌‌اندیشی استاندار مازندران با مدیران رسانه‌های مازندران شامگاه سه‌شنبه در حالی برگزار شد که این نشست چهار ساعت به طول انجامید.

در این نشست نمایندگان و مدیران بیش از 50 رسانه‌ اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌های محلی، هفته‌نامه و پایگاه‌های خبری تحلیلی مازندران و شمال کشور حضور داشتند.

به هر رسانه در این نشست پنج دقیقه وقت داده شد تا درباره مسائل توسعه مازندران اظهار نظر کند و پیشنهاد ارائه کند.

* ادای حق خبرنگار قدس در مازندران

نخستین نماینده رسانه که به ایراد سخنرانی پرداخت شیدالله احمدی سرپرست روزنامه قدس در مازندران بود.

وی در حالی این هم‌‌اندیشی را آغاز کرد که از ضرب و شتم خبرنگارش در شهرداری قائمشهر گلایه کرد و از استاندار مازندران خواست برای ادای حق خبرنگارش وارد عمل شود.

* کیفیت نان در مازندران جاماند

رستم دهقان سردبیر هفته نامه پژواک و رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران نیز در این نشست پرداختن به مسایل زیرساختی را از مدیران اجرایی خواستار شد و گفت: عدم توجه به حقوق شهروندی، مردم مازندران را رنج می‌دهد.

وی با گلایه از برخورد مخابرات در قطع مشترکان بدهکار پس از چند روز از صدور قبض تلفن تصریح کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که 35 درصد از تلفن‌ها پس از چند روز از صدور قبض و نپرداختن از سوی مشترک قطع می‌شود.

دهقان به نابسامانی بازار به ویژه نان اشاره کرد و بیان داشت: نان در مازندران گران شد ولی کیفیت ارتقا نیافت.

* رسانه‌های پیشنهادمحور

ایرج نیاز‌آذری مدیر پایگاه خبری سلام مازندران نیز در این نشست خواستار برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی تخصصی درباره مسایل توسعه مازندران شد و از طاهایی استاندار مازندران به خاطر احترام به رسانه‌ها تشکر کرد.

وی از رسانه‌ها خواست تا به جای انتقاد یک‌طرفه پیشنهاد محور باشند.

نیاز‌آذری با تاکید بر اینکه مازندران به تلاش جمعی نیاز دارد، اضافه کرد: ادبیات گفت‌وگو در مازندران باید بین خبرنگاران و مدیران نهادینه شود.

* وحدت و همدلی حول محور ولایت فقیه

محمد سلیلی مدیر پایگاه خبری رزمندگان شمال نیز وحدت و همدلی حول محور ولایت فقیه را خواستار شد و گفت: تمام ارکان جامعه باید برای بالندگی نظام اسلامی بکوشند.

وی خواستار افزایش بصیرت دینی و سیاسی در جامعه اسلامی شد و از رسانه‌ها خواست ارزش‌های اسلامی و دینی را اولویت اصلی کار خود قرار دهند.

* اشتراک‌های رسانه و مدیران

رضا تیموری مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی دریانیوز نیز خواستار تسریع در فرصت‌های شغلی در مازندران شد و گفت: پس از ایجاد فرصت‌های شغلی باید راستی‌آزمایی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی به جایگاه مازندران در بخش مدیریتی در قواهای کشور اشاره کرد و بیان داشت: مازندران در حالی به این موفقیت سیاسی و مدیریتی رسیده است که همچنان توسعه‌نیافته است.

تیموری تصریح کرد: امروز نیاز داریم اشتراک‌های رسانه و مدیران روی یک میز قرار گیرد و مقدمات اجرایی شدن آنها فراهم شود.

* انعطاف‌ناپذیری مدیران مشکل‌زاست

فرامرز درخشنده سرپرست خبرگزاری ایلنا در شمال کشور نیز بر اجرایی شدن شعار سال تاکید کرد و گفت: بیکاری در مازندران در حالی در اوج خود است که رتبه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در کشور رتبه 23 است.

وی ابراز امیدواری کرد مدیریت جدید این اداره کل مشکلات این بخش را کمتر کند و نارسایی‌هایی سال‌های گذشته را جبران کند.

درخشنده اضافه کرد: انعطاف‌ناپذیری مدیران در اجرای قوانین یکی از مهم‌ترین مشکلات مازندران است.

* استقرار دفتر مجمع نمایندگان مازندران در استانداری

جابر معافی سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران نیز با تاکید بر اینکه جهت‌گیری توسعه مازندران هنوز مشخص نشده است به اضافه شدن بخش صنعت در مازندران اشاره کرد.

وی کشاورزی و گردشگری را دو جهت از جهت‌های توسعه مازندران برشمرد که همچنان با وجود استعداد بی‌شمار، مغفول مانده است.

معافی خواستار پیگیری تشکیل سازمان عمران سواحل و استقرار آن در مازندران شد.

وی از استاندار مازندران خواست برای بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس، دفتر مجمع نمایندگان مازندران در استانداری مازندران مستقر شود.

* ساخت آلاچیق سنتی در کنار ساحل

عباس مهدوی مدیر پایگاه خبری گردشگرآنلاین نیز با اشاره به اینکه مازندران از قطار توسعه صنعتی عقب افتاده است، گفت: محصولات تولیدی عرضه شده که مورد مطالبه و نیاز گردشگران است، تولید مازندران نیست و این نقص بزرگ است.

مهدوی از نقادی برخی از مدیران استانداری گلایه کرد و خطاب به استاندار مازندران تصریح کرد: برخی از مدیران با شما همراهی ندارند.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار توسط مدیران خاطرنشان کرد: ساخت کارخانه کلوچه و ساخت آلاچیق سنتی در کنار ساحل، کار خیلی سختی نیست.

* صنعتی شدن تفکر و فرهنگ صنعتی می‌خواهد

محمدعلی روشن مدیر پایگاه خبری صنایع نیوز نیز در این نشست گفت: برای رونق صنعت در مازندران زیرساختی فراهم نیست.

وی اضافه کرد: صنعتی شدن تفکر و فرهنگ صنعتی می‌خواهد.

روشن با تاکید بر اینکه برخی از شهرک‌های صنعتی مازندران از نداشتن زیرساخت‌های اساسی در رنج هستند، گفت: برخی از شهرک‌ها از داشتن مخابرات و زیرساخت‌های آی‌تی محروم هستند.

* رویکردهای اعتقادی در مطبوعات مازندران کمرنگ است

حجت‌الاسلام عباسعلی بهاری مدیرمسئول روزنامه بشیر که سابقه نمایندگی مجلس را نیز دارد در این نشست گفت: رویکردهای دینی و اعتقادی در مطبوعات مازندران بسیار کمرنگ است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نارسایی‌های مازندران باید توسط اصحاب رسانه پیگیری شود، خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات مردم باید در اولویت کاری رسانه‌ها قرار گیرد تا مسئولان نیز با رسانه‌ها همراه شوند.

برخی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها در نشست هم‌‌اندیشی، سوالاتی مطرح کردند که استاندار مازندران به آنها پاسخ داد.

به گزارش فارس، استاندار مازندران در پاسخ به اظهارات برخی از خبرنگاران درباره احقاق حق خبرنگار روزنامه قدس در مازندران خواستار تشکیل کمیته بررسی این موضوع شد.

وی رستمعلی مسئول اداره روابط عمومی استانداری مازندران، واحدی مسئول بازرسی استانداری مازندران، نبوی مدیر حراست استانداری مازندران، کوشکی پیشکسوت مطبوعات، دهقان و برمکی از خانه مطبوعات مازندران را مسئول این کار اعلام کرد.

کمال رستمعلی مسئول اداره روابط عمومی استانداری مازندران در حالی اداره این نشست را به پایان برد که از اعزام حدود 70 خبرنگار و خانواده‌هایشان به عتبات عالیات طی هفته آینده با کمک خانه مطبوعات، استانداری مازندران و حج و زیارت استان خبر داد.

-------------------------

گزارش از جابر معافی

------------------------

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول