اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

توسعه متوازن حق اردبیلی‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه متوازن مطالبه و حق مسلم مردم اردبیل است چرا که بدون توسعه متوازن تمام حرکت‌ها و اقدامات عقیم است.

توسعه متوازن حق اردبیلی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح کارخانه سبلان خودروی اردبیل اظهار داشت: ما از همسنگران دوران هشت سال دفاع مقدس که امروز در جبهه تولید یاریگر مردم وفادار خود هستند قدردانی می‌کنیم و معتقدیم امروز در سنگر نظام اسلامی ما جهاد اصلی مقابله با تحریم‌ها و ایجاد اشتغال است.

وی به مظلومیت احداث و افتتاح این کارخانه اشاره و خاطرنشان کرد: ما از رئیس جمهور و مسئولان گله‌مند هستیم که چرا در این مراسم حضور نیافتند در حالی که اگر این مجموعه در اصفهان و کاشان بود مسئولان راغب به حضور بودند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی این عدم حضور را نشأت گرفته از نگاه نامهربانانه و نامادری به استان اردبیل و مردم وفادار آن توصیف کرد و بیان داشت:‌ حضور آنها می‌توانست دلگرم کننده و مشوق سرمایه‌گذاران باشد در حالی که هیچ یک از مسئولان کشوری در این مراسم حاضر نشده است.

حقیقت‌پور از مسئولان کارخانه سبلان خودرو اردبیل خواست؛ در مسیر توسعه راه‌آهن اردبیل واگن‌سازی را در دستور کار قرار دهند و در بهره‌برداری از فازهای بعدی خط تولید مینی‌بوس، ون، وانت سواری و اتوبوس بین‌شهری و همچنین واگن‌سازی به مطالبات عمومی مردم پاسخگو باشند.

وی تولید اتوبوس با برند اردبیل را در داخل و خارج کشور مایه غرور و مباهات دانست و تصریح کرد: این برای ما افتخار است که جوانان این سرزمین اتوبوسی را با استاندارد‌های بین‌المللی و یورو‌ سه تولید می‌کنند که این حرکت آنها مایه مباهات و فخر هر ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار سابق اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: ‌با توسعه چنین واحدهایی است که می‌توان بستر و زمینه اشتعال 65 هزار بیکار را در استان فراهم کرد چرا که راه‌اندازی فاز اول این مجموعه خود با صنایع وابسته‌اش می‌تواند بستر اشتغال بیش از هزاران فرد بیکار را فراهم آورد.

حقیقت‌پور به عقب‌ماندگی‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود:‌ در حالی که 1.5 درصد جمعیت کشور را داریم تنها نیم درصد صنعت کشور در اختیار ماست که برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها نمایندگان استان پای کار هستند تا توسعه متوازن بخش‌های مختلف به ویژه صنعت را رقم زده و جایگاه عدالت محورانه‌ای را در این باب مهیا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با یادآوری اینکه کارخانه پتروشیمی اردبیل سال‌هاست که بلاتکلیف مانده است،‌ اظهار داشت: دست‌اندرکاران این مجموعه قول دادند در کمتر از سه سال این پروژه را راه‌اندازی کنند ولی باید مسئولان استان اردبیل پاسخگوی رکورد و معطلی این پروژه باشند.

حقیقت‌پور با اعلام اینکه استان اردبیل در حوزه توسعه صنایع سنگین عقب‌ماندگی‌های بسیاری دارد که باید جبران شود،‌ گفت:‌ ما باید از نگاه تک بعدی به بخش کشاورزی و یا گردشگری پرهیز کنیم و با نگاه جامع و کامل توسعه صنعت، کشاورزی، تجارت،‌ گرشگری و سایر حوزه‌ها را در سند توسعه استان پیش‌بینی کنیم.

وی تصریح کرد: ما در جایگاه نمایندگی و خادمی مردم استان آمادگی داریم مشکلات بخش صنعت را پیگیری کنیم تا حق و حقوق ملت و مطالبات آنان احیا شده و بستر گسترش صنعت در استان مهیا شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول