اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

مراتع همدان فقط ظرفیت چرای 590 هزار رأس دام را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: مراتع همدان گنجایش ظرفیت چرای 590 هزار رأس دام را دارد، این در حالی است که هم اینک 2 میلیون دام از این مراتع استفاده می‌کنند.

مراتع همدان فقط ظرفیت چرای 590 هزار رأس دام را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدرضا همتی عصر امروز در شورای اداری شهرستان نهاوند با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان اظهار داشت: منابع طبیعی از نعمت‌های ارزشمند خداوند متعال است که حفظ و حراست از آن می‌تواند در انتقال این سرمایه‌ها به نسل‌های بعدی مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته منابع طبیعی بیش از 200 برنامه مختلف در سطح استان برگزار می‌شود، افزود: توزیع 1.5 میلیون اصله نهال رایگان در سطح استان، نواخته شدن زنگ سبز در مدارس استان، دیدار کارکنان منابع طبیعی با نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف نقاشی، خطاطی، تجلیل از رابطان قضایی منابع طبیعی از مهمترین برنامه‌های پیش رو است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همچنین در این هفته همه دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، مراکز نظامی، ادارات و... نهال رایگان دریافت می‌کنند.

وی پنج برابر شدن ظرفیت دام‌ها و چرای بی‌رویه آنها را خطری جدی دانست و ادامه داد: مراتع استان گنجایش ظرفیت چرای 590 هزار رأس دام را دارد و این در حالی است که هم اینک 2 میلیون دام از این مراتع استفاده می‌کنند.

وی به رعایت تقویم چرا توسط عشایر اشاره کرد و ابراز داشت: هم دامداران و عشایر حق ندارند که قبل از تاریخ 15 اردیبهشت دام خود را به مراتع وارد کنند که در این رابطه در بیش از 10 گلوگاه ورود دام در سراسر استان توسط رابطان منابع طبیعی حفاظت می‌شود.

فرماندار نهاوند نیز منابع طبیعی را انفال عمومی خواند و ادامه داد: از آن جایی که منابع طبیعی هر منطقه را می‌توان به عنوان پشتوانه عظیم ملی و اقتصادی هر منطقه نام برد باید فرهنگسازی در زمینه حفاظت از آن نیز در دستور کار باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه بیشترین میزان جنگ استان در نهاوند است، ابراز داشت: از 25 هزار هکتار جنگل موجود در استان حدود 22 هزار هکتار آن در نهاوند وجود دارد.

وی همچنین از وجود بیش از 93 هزار هکتار مرتع در نهاوند خبر داد و افزود: جنگ می‌تواند در پالایش آلودگی نقش مهمی داشته باشد.

فرماندار شهرستان نهاوند در پایان سخنانش تأکید کرد: در هفته منابع طبیعی 125 هزار اصله نهال در شهرستان نهاوند توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول