اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان خبر داد

آموزش مجریان طرح‌های مرتع‌داری در شهرستان هندیجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان از اجرای طرح آموزش مجریان طرح‌های مرتع‌داری در این شهرستان خبر داد.

آموزش مجریان طرح‌های مرتع‌داری در شهرستان هندیجان
امین عبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: مراتع علاوه بر نقشی که در تولید و تأمین علوفه دارند دارای فواید زیادی نیز از قبیل حفاظت خاک، افزایش نفوذپذیری، تغذیه منابع آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از پر شدن مخازن سدها، کاهش سیل و خسارت‌های ناشی از آن، تولید اکسیژن و همچنین حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری هستند.
‌وی افزود: اجرای طرح‌های مدیریتی مناسب به منظور حفظ و بهره‌‌برداری صحیح از مراتع به عنوان منابع با ارزش زیست محیطی، امری ضروری و لازم‌الاجراست.
‌رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان با اشاره به اهمیت دستیابی به اهداف یاد شده در مراتع این شهرستان تصریح کرد: در همین راستا 14 نفر از مجریان طرح‌های مرتع‌داری روستاهای بوطاهری، دهنو، چم‌مراد، هور هندیجان و خیط شلیش از طرح‌های مرتع‌داری موفق در روستاهای صالحک و محسنیه از توابع شهرستان امیدیه بازدید کردند.
عبادی با اشاره به تأثیر این‌گونه اردوها در افزایش تجربه و دانش اجراکنندگان طرح‌ها خاطرنشان کرد: در این بازدید علاوه بر استفاده از یافته‌های علمی کارشناسان اداره منابع طبیعی امیدیه و استفاده از تجارب آنان، مجریان طرح‌ها به بحث و تبادل نظر با آنها نیز پرداختند.
وی با بیان اینکه زمان مهم‌ترین عامل در موفقیت طرح‌های مرتع‌داری و آبخیزداری است اظهار داشت: تقویم زمانی مناسب در اجرای عملیات اصلاح و احیای مراتع مهم‌ترین عامل در موفقیت این طرح‌ها بوده‌است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان در پایان گفت: باید به دنبال ترویج چنین طرح‌هایی در منطقه باشیم تا در آینده کمتر شاهد تخریب زمین‌های کشاورزی و مراتع باشیم زیرا حیات صنعت کشاورزی و همچنین دام‌داری به این دو پدیده زیست‌محیطی وابسته است.
انتهای پیام/ش30/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول