اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی استان قزوین:

817 هزار هکتار از مراتع قزوین ممیزی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: تاکنون بیش از 817 هزار هکتار از مراتع استان قزوین در قالب سامان عرفی ممیزی مرتع شده است.

817 هزار هکتار از مراتع قزوین ممیزی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین، یدالله بغدادی بیان کرد: پروژه ممیزی مراتع یک پروژه ملی است که مهمترین هدف اجرای این طرح، تشخیص تعیین ظرفیت مراتع، تعیین دامداران ذی‌حق، مدیریت و حفاظت از مراتع است.
وی ادامه داد: تحقق بخشیدن به اهداف سازمان شامل حفظ، اصلاح، احیا، توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی، شناسایی، تشخیص و اعمال حاکمیت دولت بر عرصه‌های جنگلی و مرتعی و بیشه‌های طبیعی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اضافه کرد: با اجرای ممیزی مراتع و تهیه طرح‌های مرتع‌داری و انجام طرح‌های پیش بینی شده از محل اعتبارات استانی و ملی و نیز مشارکت بهره‌برداران، تولید علوفه افزایش می‌یابد.
وی افزود: اجرای این طرح بر اساس ماده یکم قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور صورت می‌گیرد که ممیزی اراضی شامل شناسایی و تشخیص عرصه و اعیانی جنگل‌ها و مراتع، بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی به منظور تعیین حدود و ثغور دائمی آنها از مستثنیات قانونی اشخاص است.
بغدادی یادآور شد: طرح تکمیل ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات برای تثبیت مالکیت دولت بر تمامی عرصه‌ها و منابع ملی و تفکیک مستثنیات مردم است.
وی افزود: همچنین در سال جاری برای 17 هزار هکتار از مراتع استان پروانه چرای دام صادر شده و تحویل بهره‌برداران مراتع شده است.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: بر اساس قانون تعلیف دام در جنگل‌ها، مراتع و آبخیزها مستلزم اخذ پروانه چرا است و پروانه‌های صادره در صورتی دارای اعتبار است که صاحب پروانه به شغل دامداری مشغول باشد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول