اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

ایلام قشلاق استان‌های همجوار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایلام قشلاق استان‌های همجوار است.

ایلام قشلاق استان‌های همجوار است
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی سرداری ظهر امروز در نشست مدیریت چرا و کنترل کوچ و مدیران منابع طبیعی استان‌های همجوار ایلام اظهار داشت: استان ایلام نقش مهمی در راستای جذب دامداران استان‌های همجوار دارد.
وی ادامه داد: حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار مجموع وسعت ایلام را مراتع مختلف در مناطق مختلف شمالی و جنوبی تشکیل داده است.
این مسئول اضافه کرد: بر این اساس ایلام نقش موثری در پذیرش دامداران استان‌های همجوار از جمله خوزستان، همدان، کرمانشاه، لرستان و کردستان دارد.
سرداری تصریح کرد: استان سبز ایلام با داشتن این میزان مرتع در مجموع یک درصد از کل مراتع کشور را شامل می‌شود. 
مدیرکل امور مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در حال حاضر 916 هزار خانوار بهره‌بردار در سطح کشور با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر داریم که از مراتع کشور امرار معاش می‌کنند.
وی ادامه داد: این فقط کارکرد مرتع نیست بلکه مراتع کشور خدمات مختلف دیگری به جامعه ارائه می‌‌کنند که بخشی از این خدمات قابل گزارش است.
این مسئول اضافه کرد: بخشی از این خدمات شامل حفظ آب، خاک، جلوگیری از سیل و فرسودگی خاک، تولید گیاهان دارویی، صنعتی، خوراکی، ارزش‌های زیست محیطی، اکولوژیکی و سایر خدمات است.
سرداری تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده سالانه به ارزش اقتصادی 20 هزار میلیارد تومان توسط مراتع کشور خدمات به مردم ارائه می‌شود.
در این نشست جمعی از بهره‌برداران مراتع، مدیران کل منابع طبیعی استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، همدان، و نماینده انجمن‌های صنفی مرتع‌داری استان‌های ذکر شده حضور داشتند.
اعضای شرکت کننده برنامه‌ها و راه‌کار‌های عملی در خصوص جلوگیری از بهره‌برداری بیرویه آب، خاک، مرتع و چرای دام در زمان‌های ییلاق، قشلاق و حفاظت از منابع طبیعی ارائه کردند. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول