اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره منابع طبیعی ابهر خبر داد:

اجرای 37 طرح مرتع‌داری در ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابهر از اجرای 37 طرح مرتع‌داری در این شهرستان خبر داد.

اجرای 37 طرح مرتع‌داری در ابهر
علیرضا الهیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تشکیل انجمن حمایت از مرتع داران شهرستان ابهر در راستای حمایت‌های قانونی لازم از مرتع داران تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه 37 طرح مرتع‌داری در شهرستان قابل اجراست، یادآور شد: از این تعداد 32 طرح واگذار شده و با بهبود وضعیت هوا در شهرستان اجرایی می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر تصریح کرد: انجمن مرتع داران شهرستان ابهر در راستای اجرای مطلوب اصل 44 قانون اساسی و حمایت از مرتع داران تشکیل شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت‌های آن به نحو مطلوبی پیگیری می‌شود.
وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مرتع داران در راستای تبیین اهداف تشکیل انجمن‌های مرتع‌داری در برنامه‌های اداره گنجانده شده و آموزش‌های لازم به بهره‌برداران مرتع در نقاط مختلف شهرستان انجام می‌شود.
الهیاری برگزاری بازدید های علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های شهرستان در این راستا عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم به مرتع داران فعال موجب فعال شدن این بخش و کوتاه شدن دست واسطه‌ها می‌شود.
وی اجرای پروژه‌های مختلف مرتع‌داری را از بسترهای مناسب با تشکیل این تعاونی‌های اعلام کرد و بیان کرد: در سال جاری پروژه‌های مختلف مرتع‌داری در شهرستان از طریق تعاونی‌ها مرتع‌داری انجام می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر بر لزوم حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بخش نهاده‌ها تاکید کرد و گفت: حمایت‌های لازم از سوی اداره کل صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تهیه آبشخور و استفاده از آن در مراتع موجب استفاده دام از آب سالم می‌شود، یادآور شد: نصب آبشخور در مراتع موجب پراکنش صحیح و سالم ماندن دام می‌شود.
الهیاری برگزاری جلسات انجمن مرتع داران را از فعالیت‌های این اداره در سال جاری عنوان کرد و گفت: با مساعد شدن وضعیت جوی این جلسات به نحو مطلوبتری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول