اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان قزوین خبر داد:

تهیه طرح مرتع‌داری برای 70 درصد مراتع قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: برای 70 درصد مراتع استان قزوین، طرح مرتع‌داری تهیه شد.

تهیه طرح مرتع‌داری برای 70 درصد مراتع قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی بیان کرد: استان قزوین دارای بیش از 861 هزار هکتار مرتع است که تاکنون برای 70 درصد از اراضی این استان طرح مرتع‌داری تهیه شده است.
وی ادامه داد: سیاست سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه این است که کل مراتع را در قالب طرح‏های مرتع‌داری به دامداران واگذار کند.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اضافه کرد: تمامی طرح‌های مرتع‌داری در این استان با نظارت کامل اجرا می‌‏شود، در راستای اجرای طرح‏های مرتع‌داری قراردادهای 10 تا 30 ساله بسته می‏شود و در صورت توافق، اجرای این طرح‏ها ادامه‏‌دار خواهد بود.
وی عنوان کرد: مهم‌ترین بحثی که ما در زمینه اجرای این طرح‏ها دنبال می‏کنیم، تعدیل دام و رساندن آن به تعادل واقعی است، در حال حاضر تعداد دامداران زیاد شده است و لازمه خدمات‏رسانی به همه آنها، این است که ما ظرفیت را تعدیل کنیم و این کار با اجرای طرح‏های مرتع‌داری میسر می‏شود.
چگینی تصریح کرد: اثر و نقش جنگل و مرتع به عنوان یکی از منابع مهم طبیعی بر کسی پوشیده نیست تا آنجا که جنگل و مرتع را از بزرگترین نعمت‌های خداوند دانسته‌اند و آنها را با ارزش‌‌ترین سرمایه‌های یک کشور به حساب می‌آورند.
وی اضافه کرد: از طرفی، نابودی و خرابی جنگل‌ها و مراتع سبب خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود به طوریکه این خسارت‌ها حتی در زندگی نسل‌های آینده نیز اثر نامطلوب می‌‌گذارد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اعلام کرد: مراتع کشور از مهم‌ترین و با ارزش‌‌ترین منابع تولید علوفه دام در کشور به شمار می‌روند که ما باید برای حفظ و نگهداری از آنها کوشا باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول