اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد

فرسایش خاک اراضی کشاورزی اصفهان به دلیل چرای دام

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امروزه با توجه به مصرف گوشت و پروتئین استفاده از علوفه و غله بیشتر شده که فرسایش بی‌رویه خاک اراضی کشاورزی را نیز به دنبال دارد.

فرسایش خاک اراضی کشاورزی اصفهان به دلیل چرای دام

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نصر اصفهانی ظهر امروز در پنجمین همایش چالش‌های زیست‌محیطی عرصه کشاورزی و امنیت غذایی شهرستان اصفهان بیان داشت: این همایش در راستای امنیت غذایی است و نگاهی به آینده دارد.

وی با اشاره به کاهش بهره‌وری و کاهش سطح حاصلخیز خاک کشاورزی ادامه داد: عدم باروری زمین‌های کشاورزی، مصرف کود شیمیایی، بحث کاهش رشد عملکرد محصولات زراعی، افزایش جمعیت و رفاه اجتماعی از جمله چالش‌هایی است که ما با آن روبه‌رو هستیم.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خطر فرسایش خاک اراضی کشاورزی افزود: در سال‌های دور از غذاهای گیاهی به دلیل درآمد کم به عنوان غذا استفاده می‌کردند اما امروز با توجه به مصرف گوشت و پروتئین استفاده از علوفه و غله بیشتر شده و فرسایش بی‌رویه خاک اراضی کشاورزی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به تولید محصولات سالم تصریح کرد: با اقداماتی که در دو سال گذشته در زمینه تولید محصول سالم انجام شد در سال گذشته حدود 34 هکتار از گلخانه‌های استان به مبارزه بیولوژیک پرداختند.

نصر اضافه کرد: در سال جاری گام بلندتری در زمینه تولید محصول سالم برداشته شد و با توجه به تفاهم نامه‌ای که با سازمان حفظ نباتات انجام شد دو هزار هکتار از باغات انار، دو هزار هکتار از باغات سیب و 600 هکتار محصولات گلخانه‌ای ما به صورت ارگانیک تولید شده‌اند.

وی تاکید کرد: در سال آینده امید است بتوانیم محصولات کشاورزی را با حداقل سم ارائه دهیم.

انتهای پیام/‌ش20/ط4000.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول