اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی‌ سینا:

دیپلماسی فرهنگی عامل برقراری ارتباط دوستانه با کشورهاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی‌ سینا گفت: حضور، نفوذ و جاذبه در جهان از طریق فرهنگ انجام می‌شود، بنابراین برای دوستی با کشورها باید از طریق دیپلماسی فرهنگی وارد شد.

دیپلماسی فرهنگی عامل برقراری ارتباط دوستانه با کشورهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در همایش ملی بررسی پیوندهای فرهنگی و ادبی ایران و هند با تأکید بر جایگاه همدان اظهار کرد: دنیای امروز دیپلماسی فرهنگی عرصه دوستی‌ها و دشمنی‌ها است چراکه دیگر کشورهای سلطه‌گر برای تحمیل عقاید خود از طریق جنگ سخت اقدام نکرده و عرصه فرهنگی را مورد تهاجم خود قرار داده‌اند، بنابراین برای دوستی با کشورها بایستی از طریق دیپلماسی فرهنگی وارد شد.

وی افزود: هم‌اکنون استان همدان دارای پنج دانشگاه مستقل وابسته به وزارت علوم است که دانشگاه بوعلی به عنوان دانشگاه مادر محسوب می‌شود و در پایان برنامه پنجم توسعه نیز دانشکده‌های صنایع غذایی بهار، مدیریت و حسابداری رزن، سید جمال‌الدین اسدآبادی، فنی تویسرکان و فنی و مهندسی کبودراهنگ تبدیل به دانشگاه می‌شوند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌ سینا خاطرنشان کرد: همدان در کشور تنها مرکز استانی است که با 9 استان دیگر فاصله زمینی 1.5 تا سه ساعته دارد و این فرصتی است که بتوانیم طی چند سال آینده ظرفیت‌های آموزشی و دانشگاهی را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: دانشگاه بوعلی از سال 1353 فعالیت خود را آغاز کرد و پردیس اصلی دانشگاه دارای 220 هکتار وسعت، 13 دانشکده، بیش از 10 هزار دانشجو، 391 عضو هیأت علمی و 764 کارمند است و در 75 رشته مقطع کارشناسی، 108 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 85 رشته مقطع دکترا پذیرش دانشجو کرده‌ایم و تعداد رشته‌های ما در مقطع دکترا از برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز بیشتر است.

زلفی‌گل ادامه داد: دانشگاه بوعلی در سال تحصیلی جاری یک هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 300 نفر در مقطع دکترا دانشجو پذیرش می‌کند و در طی چهار سال گذشته تعداد مقالات عملی ISI دو برابر شده و از نظر کمی و کیفی جزو 15 دانشگاه برتر کشور هستیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه علم و فناوری گفت: دانشمندانی که دشمنان آنها را ترور کردند اعتقاد بر این داشتند که نمی‌توان دانش، علم و فناوری را انحصاری کرد و علم به کل جامعه بشریت تعلق دارد و ما نیز باید این مهم را ادامه دهیم.

دبیر اجرایی همایش ملی بررسی پیوندهای فرهنگی و ادبی ایران و هند نیز گفت: بیش از 130 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 49 مقاله برای چاپ ارسال و 25 مقاله نیز ارائه می‌شود و امید است برگزاری این همایش استمرار داشته و دانشگاه بوعلی ‌سینا همانند نام بزرگش بتواند در زمینه‌های علمی و فرهنگی مباحث خود را به اثبات برساند.

عبدالله عطائی افزود: ارتباط میان ایران و هند بیانگر عمق مشترک این دو کشور کهن است که فرهنگ یگانگی، برادری، وحدت و یکپارچگی زمینه فراهم کردن چنین اشتراکی را فراهم کرده که با بازشناسی این مشترکات می‌توان به خود یادآوری کرد که ما دارای فرهنگی عمیق و ریشه‌دار هستیم.

وی بیان کرد: مبنای تمدن بشر همان وحدت است و مسلمانان باید خود را بشناسند و بدانند که چگونه اسلام در سراسر جهان رشد یافت و با عوض شدن ابزارها هنوز مفاهیم تغییر نیافته است.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول