اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس دانشگاه تاکید کرد

مهندسی فرهنگی جامعه را مقابل تهدیدها مصون می‌کند

خبرگزاری فارس: یک مدرس دانشگاه گفت: مهندسی فرهنگی جامعه را مقابل تهدیدهای مختلف اعم از اقتصادی و فرهنگی مصون می‌کند.

مهندسی فرهنگی جامعه را مقابل تهدیدها مصون می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه یوسف پیربوداقی ظهر امروز در سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه که در تالار شمس ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مهندسی فرهنگی جامعه را مقابل تهدیدها، شبیخون‌های فرهنگی و انواع تهاجم حفاظت می‌کند از این‌رو باید در این راستا گام برداشته شود.

وی مهندسی فرهنگی را طراحی، نوسازی، بازسازی سیستم فرهنگ عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مهندسی فرهنگی با انسان‌ها و پیچیدگی‌های انسانی و جوامع سر و کار دارد باید با روش آکادمیک با مبانی دینی، رفتاری، زبانی، ملی، فرهنگ کلان، خرده‌فرهنگ‌ها، مقتضیات داخلی و بین‌المللی مواجه شد.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت ادامه داد: این مساله نیازمند پیمودن مراحل مختلف در زمینه مهندسی فرهنگی است، دستیابی به اهداف مهندسی فرهنگی، به عنوان پیش‌زمینه و مقدمه، تدوین استراتژی فرهنگی نیازمند رصد فرهنگی و شناخت صحیح از همه ابعاد، ویژگی‌ها، مسائل و مشکلات فرهنگ ملی و همچنین جهت‌گیری‌های فرهنگی روز در سطح جهان و ارزیابی تاثیر آنها بر فرهنگ ملی است.

پیربوداقی بیان داشت: در کنار این شناخت دقیق، ارزیابی جهت‌گیری‌های فرهنگی در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی و لحاظ نمودن آنها در طرح مهندسی فرهنگی از الزامات بحث مهندسی فرهنگی است و در این ارتباط نمی‌توان از باورها و ارزش‌های اجتماعی متعلق به اقوام و ادیان در محدوده جغرافیای مشخص غافل بود.

این مدرس دانشگاه در پایان اظهار داشت: در کشور چند قومیتی ایران اسلامی بذل توجه به مقوله اقوام، ساختارهای فرهنگی و اجتماعی آنها به عنوان شرط ضروری برای دسترسی به وحدت ملی باید به طور جدی در دستور کار سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار بگیرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول