اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماه آینده

40 طرح فرهنگی در کرمان تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان: با اولویت کاری طرح‌های نیمه تمام، 40 طرح فرهنگی در استان کرمان تا 9 ماه آینده به اتمام می‌رسد.

40 طرح فرهنگی در کرمان تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، احمد سعیدی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیرجان اظهار داشت: با اولویت کاری اجرای طرح‌های نیمه تمام، 40 طرح فرهنگی تا 9 ماه آینده به در استان کرمان اتمام می‌رسد.

وی بیان داشت: برای این طرح‌ها که در حوزه‌های مختلف فرهنگی به اتمام می‌رسند، بیش از 100 میلیارد ریال هزینه شده که 100 میلیارد ریال دیگر در نظر گرفته شده است.

سعیدی با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) و روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و تلاش برنامه‌های فرهنگی پیوند نسل جوان به ائمه معصومین عنوان کرد و گفت: مردم و جوانان در صورتی مسیر کمال و سعادت را طی می‌کنند که الگوی ارزشمند ائمه معصومین را داشته باشند و ظهور با عزم‌های جزم در مسیر پایداری محقق می‌شود. 

وی برنامه‌ریزی و همسو بودن در برگزاری جشن‌ها ‌به ویژه جشن نیمه شعبان در استان کرمان را از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اعلام کرد و ابراز داشت: با هر حرکت ضد ارزش و شئونات اسلامی برخورد می‌شود.

مدیر‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان از استقبال مردم و متخصصان قرآن استان در راه‌اندازی مؤسسات قرآنی خبر داد و خاطرنشان کرد: 150 مؤسسه قرآنی در سطح استان کرمان راه‌اندازی شده یا در حال طی مراحل نهایی هستند که بیش از 20 هزار نفر آموزش تخصصی قرآن کریم را به عهده دارند.  

سعیدی برگزاری جشنواره فیلم مقاومت را با توجه به نقش‌آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس و بستر‌سازی جامعه فرهنگی و نقش لشکر 41 ثارالله عنوان کرد و افزود‌: ‌سال جاری کنگره سراسری شعر رضوی در ولادت امام هشتم در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم جایزه ادبی خواجو در حوزه شعر و ادب و مراسم جایزه صنعتی در حوزه هنرهای تجسمی و جشنواره ترجمه قرآنی در عرصه ملی ‌سال جاری در مرکز استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید‌محمود حسینی امام جمعه سیرجان نیز در این جلسه شهرستان را دارای فرصت‌ها و چالش‌های متنوع عنوان کرد که می‌تواند با برنامه‌ریزی از فرصت‌ها استفاده و آنها را فرصت بدل کرد.

محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان هم از تخصص شناسنامه هویت مجالس مذهبی سیرجان خبر داد و گفت‌: برای جلوگیری از انحرافات نحوه برگزاری مجالس جشن و جلوگیری از عدم توجه به ارزش‌های اسلامی شناسنامه هویت مجالس عزاداری و جشن تهیه و مجریان و سئوالات مکان‌های مذهبی با ارائه برنامه‌ها بر اساس شناسنامه هویت مجالس اقدام می‌کنند.

وی بر اوقات فراغت جوانان و دانش‌آموزان با قرآن کریم تأکید کرد. 

به گزارش فارس در این جلسه از خدمات احمد وفایی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان تجلیل و فاطمه قیدل به عنوان سرپرست ‌اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان معرفی شد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول