اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلاته‌‏خیج:

دشمن می‏‌کوشد فرهنگ بیگانه‏ را در جامعه ایرانی تزریق کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کلاته‏‌خیج گفت: دشمنان در تلاش هستند با ایجاد تردید در باورهای دینی و تزریق فرهنگ بیگانه‏، جامعه ایرانی را به نابودی و فساد بکشانند.

دشمن می‏‌کوشد فرهنگ بیگانه‏ را در جامعه ایرانی تزریق کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام علی خداپرست عصر امروز در دیدار با شمار زیادی از جوانان گفت: حضرت علی‏‌اکبر(ع) در یازدهم شعبان سال سی و سوم هجری به دنیای پرهیاهوی مادی پا گذاشت.

وی در ادامه سخنان خود افزود: آشفتگی اوضاع سیاسی و آتش‌افروزی حاکمان ستمگر آن عصر بدان ‏حد بود که نام "علی‏" جرمی نابخشودنی حساب می‏‌آمد و بر زبان ‏راندن این واژه مقدس ممنوع بود و از این‌رو امام حسین(ع) که به خوبی این موضوع را می‏‌دانست نام وی را علی‏ نهاد تا بهترین برکات دریای وجود فرزندش ریزان شود.

امام جمعه کلاته‏‌خیج افزود: برخی از مورخان ویژگی‏‌های ظاهری و رفتاری علی‌اکبر را مانند جد وی نگاشته‏‌اند، جوانی زیبا که همانند جد خود رسول خدا(ص) در سیرت، سپید و در صورت، آسمانی می‏‌نمود و همواره یاد و نام پیامبر(ص) از چگونگی سخن گفتن و یا راه رفتن و دیگر برخوردهای اجتماعی اخلاقی او مشخص بود.

وی بیان کرد: از این‌رو امام ‏حسین(ع) او را شبیه‏‌ترین مردم حتی نسبت ‏به خود در خلقت و آفرینش، اخلاق و صفات روحی، گفتار و آداب اجتماعی به رسول ‏خدا(ص) معرفی می‏‌کرد.

خداپرست اضافه کرد: امروز دشمن به خوبی دریافته است که جوانان با ویژگی‏‌هایی ‏همانند آرمان‎خواهی، عدالت‏‌طلبی، عشق به باورهای دینی و علاقه ‏به رهبران مذهبی، لشکرهایی به هم فشرده و آماده کارزارند و این را در دفاع مقدس جوانان ما به خوبی ثابت کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با توجه به آنچه ذکر شد، در تلاش هستند با ایجاد تردید در باورهای دینی و تزریق فرهنگ بیگانه‏ و با نمایش آداب و رسوم و شیوه‏‌های زندگانی آنان، در کنار زدن چهره‏‌های دینی مورد علاقه مردم به ویژه جوانان تلاش می‎کنند.

امام جمعه کلاته‏‌خیج افزود: پرورش روحیه‏ ذلت و خواری و بیگانه ساختن ما با الگوهای شایسته فرهنگ اسلامی‏ از جمله اقدامات دشمنان برای تهی کردن جوانان ما از آموزه‏‌های ناب ‏دینی است.

وی تصریح کرد: دشمنان تلاشی عبث انجام می‎دهند چراکه نسیم سعادت‌بخش معارف الهی و سخنان قدسی امامان معصوم، همانند رودی جاری و ساری در دل‌های‏ آگاه و بیدار جامعه به خصوص جوانان غبارها را پاک و مانند آینه محل‏ پذیرش آفتاب هدایت می‏‌گرداند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول