اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی سازمان حفاظت از محیط زیست:

از عملکرد جزیره‌ای در کارهای فرهنگی پرهیز شود

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: برای اینکه کارهای فرهنگی به نتایج خوبی ختم شود، باید جزیره‌ای عمل نکرده و برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

از عملکرد جزیره‌ای در کارهای فرهنگی پرهیز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام علی عینی بعد از ظهر امروز در همایش دبیران شورای فرهنگی و اقامه نماز با عنوان "نماز و انتظار" سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اظهار داشت: اگر نماز را هرم حقیقت انتظار بگیریم، چیزی نداریم چرا که نماز چیزی جز ارتباط با خالق یکتا نیست و همین مبنای همه اصول است.

وی تصریح کرد: هر فردی باید بتواند ابتدا در زندگی خودسازی داشته باشد و اگر چنین شود، به اندازه خود در این فریضه الهی مسئول است و مؤثر خواهد بود.

مشاور فرهنگی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در شورای فرهنگی و اقامه نماز باید هم‌راستا برای کارهای فرهنگی تلاش کنیم، افزود: برای اینکه کارهای فرهنگی به نتایج خوبی ختم شود، باید جزیره‌ای عمل نکرده و برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

وی با اشاره به سوره مبارکه مؤمنون یادآور شد: مؤمنان در این سوره به خشوع در نمازشان شهرت دارند که باید با توجه به این سوره و آیات، این ویژگی مؤمنان را الگو قرار دهیم.

امام جمعه همدان نیز در این جلسه گفت: در نظام حکومتی امام زمان (عج) امنیت جهان به قدری است که گرگ و میش در کنار هم زندگی می‌کنند، اما امنیت کنونی جهان به گونه‌ای است که بمب‌های اتم در برخی کشورها، همه جهانیان را تهدید می‌کند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی افزود: ما مدعی هستیم تنها کشوری در جهان هستیم که انتظار امام زمان (عج) را می‌کشیم اما زمینه‌سازی برای ظهور را فراهم نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از آماده‌سازی‌های ظهور این است که همه جوانب برای مبارزه با بی‌سوادی و کم‌سوادی فراهم شود چرا که در دوران ظهور حضرت مهدی (عج) همه باید عالم و مجتهد باشند.

امام جمعه همدان با تأکید به پرداخت زکات از سوی کشاورزان اذعان داشت: اکنون که فصل برداشت غله است کشاورزان باید زکات محصولات خود را بپردازند چرا که همین پرداخت زکات خود زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) است.

وی با اشاره به تخریب محیط زیست نیز اظهار کرد: امروزه ناآگاهی برخی به تخریب محیط زیست می‌انجامد که موجب آلودگی هوا، خاک و آب می‌شود که باید با فرهنگ‌سازی این معضلات را برطرف کرد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول