اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از شهروندان شیرازی برگزار شد

قرعه‌کشی جشنواره ملی فرهنگ شهروندی در شیراز

خبرگزاری فارس: با حضور جمع بسیاری از شهروندان شیرازی و مسئولان شهری و استانی، مراسم قرعه‌کشی جشنواره فرهنگ شهروندی در شیراز برگزار شد.

قرعه‌کشی جشنواره ملی فرهنگ شهروندی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، طی مراسمی با حضور نماینده دادستان، بازرسی و شکایات شهرداری شیراز و تنی چند از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان فارس و تعدادی از شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی فرهنگ شهروندی، قرعه‌کشی جوایز این جشنواره انجام شد و برندگان این دوره از جشنواره مشخص شدند.

محمد فرخ‌زاده معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز در این مراسم با اعلام اینکه 23 هزار و 500 بسته مسابقه توسط شهروندان دریافت شد که پس از بررسی پاسخنامه‌ها، 11 هزار و 250 شرکت‌کننده پاسخ صحیح داده بودند که قرعه‌کشی از میان این تعداد برای اهدای بیش از 300 جایزه از قبیل سه خودرو، 20 کمک هزینه سفر زیارتی، 100 گوشی تلفن همراه ساخت ایران، 100 دوچرخه و سایر جوایز به ارزش تقریبی 100 میلیون تومان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ شهروندی به شهروندان دانست و افزود: شیراز شهری بین‌المللی و توریست‌پذیر است و علاوه بر آن سالانه هزاران نفر برای زیارت حرم‌های امام‌زادگان به این شهر سفر می‌کنند، از این رو لازم است رفتار شهروندی درخور شیراز مبتنی بر قانون و مهارت‌ها و با آموزش نکات شهروندی در قالب آموزش‌هایی در حوزه‌های فرهنگ شهروندی داشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: سعی کردیم در فضایی آموزشی همراه با رقابت برای کسب جوایز، شهروندان تشویق شوند تا در این جشنواره شرکت کنند که حضور هم‌وطنان از استان‌های دیگر و شهرستان‌های مختلف استان فارس که اغلب آنها نیز مسافران نوروزی بودند، در راستای معرفی شهر شیراز به ایران حاکی از علاقه مردم به این شهر و آموزش‌پذیری نکات شهروندی در سراسر ایران است.

وی با برشمردن مزایای این طرح گفت: در این طرح اهدافی مانند راه‌اندازی نظام مشارکت، یکسان‌سازی در ادبیات رفتاری، آموزش اعضای خانواده، احترام و بهره‌گیری از توان مردم برای مدیریت واحد شهری و آداب زائر و زیارت در سومین شهر حرم اهل بیت(ع) را دنبال می‌کرد که با برگزاری موفق این طرح ملی برای نخستین بار توسط شهرداری شیراز به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم.

فرخ‌زاده ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از 30 دستگاه اجرایی این استان همکاری خوبی داشتند و در مراحل اجرایی مسابقه بزرگ شهروندی در کنار ما فعالیت داشتند.

معاون شهردار شیراز در پایان با تشکر از اصحاب رسانه‌های فعال در این استان که در امر اطلاع‌رسانی در این طرح مشارکت جدی داشتند، افزود: اسامی برندگان این جشنواره ملی در هفته آینده از طریق جراید و وب سایت این معاونت اعلام می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول