اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود:

دشمنان به دنبال خودباختگی فرهنگی جوانان هستند

خبرگزاری فارس: مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود گفت: در برهه کنونی، دشمنان به دنبال خودباختگی فرهنگی جوانان هستند و در این راه از هر ترفندی استفاده می‏‌کنند.

دشمنان به دنبال خودباختگی فرهنگی جوانان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام علی‏رضا اسکندرپور ظهر امروز در گردهمایی جوانان جیلان اظهار داشت: دشمنان با تمام تلاش خود در صدد هستند با استفاده از احساس نوگرایی و نشاط جوانی، جوانان ما را به خودباختگی فرهنگی سوق دهند.

مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود گفت: دوران جوانی، دورانی است که توان درک زندگی به صورت مجمل و شناخت فردی در حد سطحی در انسان پدیدار می‌شود و هرچه زمان می‌گذرد این درک و شناخت عمیق‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه با آشکار شدن آثار تغییرات روحی و جسمی در شکل ظاهری و کارهای جوان، یک دوران کاملاً متفاوت آغاز می‌شود، افزود: این تغییرات غالباً از سنین بلوغ آغاز شده و تا زمانی که شور و نشاط جوانی با شدت و ضعف خود وجود دارد که غالباً در اطراف سی سالگی است، ادامه می‌یابد.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود ادامه داد: بهار عمر انسانی، یعنی دوران جوانی، دوران انقلاب و هیجان است و جوان در این دوران دستخوش تحولات گسترده در ابعاد گوناگون می‌شوند که اگر با آگاهی با آنان رو به رو نشود به ناکامی‌های جبران‌ناپذیری دچار خواهند شد.

اسکندرپور افزود: جوانی، دوره ابهادم و سردرگمی‌هاست و باید در این برهه بسیار دقت صورت گیرد، در عین حال در این دوران، تغییرات عمومی، جسمانی و روانی، آن چنان سریع و همه‌جانبه است که ما را دچار تشویش و نگرانی می‌کند و در تصمیم‌گیری‌ها و برخوردهای ما با مردم و خانواده تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه به جملاتی از سخنان امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) که فرمود: "قلب و دل جوان مانند زمین خالی از کشت است که هرچه در آن انداخته شود قبول می‌کند، از این‌رو قبل از اینکه دل تو سخت و فکر تو مشغول شود، در تربیت تو سرعت گرفتم تا با تمام اندیشه‌ات به استقبال آینده بروی" اشاره کرد.

مسئول نظام صالحین شهرستان شاهرود با بیان نکات این روایت خاطرنشان کرد: نکات مهمی که در این فرمایش امام نهفته است عبارت از، اول اینکه فکر و دل جوان، بدون انتخاب و گزینش، آماده پذیرش آموزش‌هاست، پس جوان باید بکوشد و بداند که چه آموزش‌هایی می‌خواهد یاد بگیرد.

وی اضافه کرد: نکته تربیتی دوم اینکه جوان باید زودتر بکوشد تا روح تشنه خود را از آموزش‌های صحیح سیراب کند و نکته سوم جوان این است که باید تعالیم و آموزش‌هایی را که می‌خواهد یاد بگیرد، اولویت‌بندی کند و در ابتدا به آموزش‌های اصلی و مهم بپردازد.

اسکندرپور تصریح کرد: چهارمین نکته‌ای که از این روایت دریافت می‌شود این است که در صورت اقدام نکردن به موقع، روح جوان بر اثر مشغولیت‌هایی که در او پدیدار می‌شود کم‌تر اثرپذیر است و شاید دیگر آموزش‌ها بر قلب و دل او اثرگذار نباشد و نکته آخر اینکه آموزش‌ها باید صحیح و براساس مبانی اسلام باشد و گرنه موجب انحطاط جوان می‌شود.

وی افزود: به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب غرب جوانان ما را هدف قرار داده و می‌خواهد آنها را با ابزار فرهنگی سرگرم و مشغول کند و از این راه برای ضربه زدن به جامعه اسلامی استفاده کند که شما جوانان باید بسیار هوشیار باشید.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود بیان داشت: دوران جوانی دوره استفاده از انرژی پاک فطری در راه پیشرفت و اعتلای خود و جامعه است و باید بدانیم دشمنان ما با تمام تلاش خود در صدد هستند با استفاده از احساس نوگرایی و نشاط جوانی، جوانان ما را به خودباختگی فرهنگی سوق دهند و باید شما هوشیار بوده و در کنار شور نشاط جوانی هویت ملی و فرهنگی خود را حفظ کنید.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول