اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

مسئولان باید پاسخگوی گرانی باشند نه سکوت کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: وظیفه مجلس این است که وزرا را به مجلس بکشاند و آنان باید پاسخگوی گرانی باشند نه آن که سکوت کنند، درست است که مردم ساکتند اما دلشان خون است.

مسئولان باید پاسخگوی گرانی باشند نه سکوت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تویسرکان با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان خطاب به مسئولان این قوه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند واقعاً اگر نظام اسلامی بتواند قوه قضائیه را آنچه که مد نظر اسلام است اجرا کند اکثر مشکلات جامعه که برگرفته از زیاده‌خواهی است بر طرف می‌شود.

وی افزود: وقتی فردی در دادگاه اختلاس می‌گوید چرا فقط مرا گرفته‌اید و بالاتر از من را که با او در طبقه ششم فلان هتل در خصوص اختلاس 3 هزار میلیاردی جلسه داشته‌ام و از سران گروه انحرافی است و بروید دنبال او، راست و یا دروغش را نمی‌دانم ولی باید همه پای میز محاکمه بیایند تا مشخص شود راست است یا دروغ، نباید فقط قشر متوسط و ضعیف محاکمه شوند بلکه باید قوه قضائیه برابر احکام اسلامی حرکت کند هر چند که ساده نیست و موانع زیادی سر راه آنان خواهد بود.

امام جمعه تویسرکان در ادامه سخنان خود با اشاره به روز جوان گفت: از فردا می‌گویند جوان‌ها سرمایه نظام هستند و تا دلتان بخواهد این چند روز از جوان صحبت می‌کنند، عرض ما این است که همه دست به دست هم بدهیم و از جوان یک کلمه حرف نزنیم ولی واجبات آنان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: تعریف از جوان به چه درد می‌خورد وقتی به فکر جوانان نیستیم، حرف از اشتغال می‌زنیم اما از عملی شدن آن خبری نیست، به صرف تعریف از جوان که نشد حمایت، جوان می‌خواهد مستقل باشد اشتغال داشته باشد ولی عملاً نیست.

ارزنده اضافه کرد: جلسات مختلفی با مسئولان مختلف و رده‌های مختلف برگزار می‌شود که چه کنیم جلوی اعتیاد و یا خیابان گردی‌ها گرفته شود، ولی همه آنان می‌دانند دلیل آن چیست، و جلسه تنها برای گزارش کار است.

وی ادامه داد: وقتی 4.5 میلیون دختر که سن ازدواج آنها گذشته و 6 میلیون خانم طلاق گرفته در کشور هست یعنی فاجعه، وقتی جوان کار ندارد چرا به فکر اشتغال این جوانان که اکثر آنان هم تحصیل کرده هستند نیستید.

خطیب جمعه تویسرکان با انتقاد از گرانی‌های اخیر گفت: نمی‌دانم مسئولان چرا رها کرده‌اند مگر می‌شود بازار این قدر رها باشد و تورم رها باشد، گرانی در کشور غوغا می‌کند و اوضاع و احوال بازار قابل کنترل نیست، قیمت‌ها روزی که نه ساعتی تغییر می‌کند، مگر بنا نبود عدالت سر سفره مردم بیاید.

وی خاطرنشان کرد: بنا بود آسایش سر سفره مردم بیاید، مسئولان! آیا با سکوت شما عدالت و آسایش سر سفره مردم می‌آید، چرا مسئولان پاسخگوی گرانی نیستند.

وی گفت: وظیفه مجلس این است که وزرا را به مجلس بکشاند و آنان باید پاسخگوی گرانی باشند نه سکوت کنند، درست است که مردم ساکتند اما دلشان خون است.

ارزنده تصریح کرد: یک سری مشکلات بین‌المللی است اما متاسفانه بازار ما رها شده و با کسانی که اختلال در بازار ‌می‌کنند برخورد نمی‌شود و از طرف دیگر اختلاس‌های آن چنانی و از همه بالاتر با گرانی‌های اخیر دارد به مردم ظلم می‌شود ولی مسئولان سکوت کرده‌اند.

وی بیان داشت: دولت به بهانه پرداخت یارانه کشور را رها کرده، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و تولیدی‌ها را رها کرده و به آنها بسته‌های حمایتی نمی‌دهد که اگر این کار را بکند برخی مشکلات حل می‌شود.

امام جمعه تویسرکان با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار در سه سال گذشته به مصلای نماز جمعه تویسرکان گفت: اخیراً هم که فرماندار تویسرکان قرار شده به مصلا کمک کند، اما فرد یا افرادی اعلام کرده‌اند که سال‌های گذشته به مصلا 30 میلیون و 90 میلیون تومان کمک شده، خوب سند آن را بیاورند چه کسی داده و چه کسی گرفته، اینها به کجا می‌روند که نماز جمعه و مصلای نماز جمعه هم می‌خواهند، من از فرماندار محترم می‌خواهم دنبال این کار را بگیرد که این پول‌ها کجا رفته است.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول