اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان‌رضوی تاکید کرد

برخورد با حمل و نقل غیر مجاز دام برای کنترل تب برفکی

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: حضور موثر سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی در برخورد با حمل و نقل غیر مجاز دام برای کنترل بیماری تب برفکی بسیار ضروری است.

برخورد با حمل و نقل غیر مجاز دام برای کنترل تب برفکی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد اعلمی صبح امروز در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی تب برفکی که در سالن اجتماعات اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: توجه به سویه‌های مختلف تب برفکی که گاهی در برخی نواحی کشور مشاهده می‌شود و نیز وضعیت جغرافیایی و بهداشت دام کشورهای همسایه از جمله مواردی است که به حساسیت موضوع مبارزه با بیماری‌های دامی در کشور افزوده است.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌رضوی ادامه داد: اجرای فازهای مختلف مایه‌کوبی تب برفکی نشان داد که علاوه بر پوشش مناسب جمعیت دامی از طریق مایه‌کوبی، اقدامات دیگری نیز هم‌گام با این موضوع لازم است.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط دامداران، اجرای دقیق این دستورالعمل‌ها توسط همکاران دامپزشکی بخش‌های دولتی و خصوصی، جلوگیری از تردد غیر مجاز دام و ... را از جمله مواردی دانست که در کنار هم کنترل بیماری تب برفکی را ممکن می‌سازد.

وی با بیان اینکه تب برفکی از جمله بیماری‌هایی است که در صورت بروز و عدم کنترل، لطمات و خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره دامداری وارد می‌کند، افزود: در سالیان گذشته ثابت شده است که فقط با اتکا به واکسیناسیون نمی‌توان از تهدید تب برفکی در امان بود.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول