اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گیلان عنوان کرد

مسئولان نسبت به پروژه بقعه امامزادگان آستارا بی‌توجه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از عدم توجه مسئولان استان و شهرستان آستارا نسبت به مساعدت برای به پایان رساندن پروژه بقعه امامزادگان قاسم و ابراهیم انتقاد کرد.

مسئولان نسبت به پروژه بقعه امامزادگان آستارا بی‌توجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی پیش از ظهر امروز در جلسه اوقاف استان در واکنش به اظهارات نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس مبنی بر وضعیت پروژه عمرانی بقعه امامزادگان قاسم و ابراهیم آستارا، اظهار کرد: علیرضا نعیمی نماینده مردم آستارا بر مبنای غیر واقعی از اوقاف انتقاد کرده است و اظهار داشته که معلوم نیست نذورات بقعه چه می‌شود و چرا صرف بازسازی آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: از سال 85 که کلنگ پروژه امامزادگان مذکور به زمین زده شد تنها 15 میلیون تومان از محل منابع خارج از اوقاف کمک شده است و بقیه هزینه پروژه از محل نذورات مردمی تامین شده که قطعا جوابگو نیست.

مدیرکل اوقاف گیلان، با انتقاد از برخی مسئولان که برای کمک به بازسازی بقعه امامزادگان قاسم و ابراهیم تنها حرف می‌زنند و گامی عملی برنمی‌دارند، گفت: طبق قانون، 40 درصد درآمد هر بقعه صرف امور عمرانی می‌شود اما اوقاف در سال گذشته حدود 380 میلیون ریال بیشتر از درصد عمرانی بقعه، صرف پروژه بازسازی آن کرده که این رقم یک میلیارد و 780 میلیون و 943 هزار و 463 ریال بوده است.

وی درباره میزان پیشرفت پروژه بقعه امامزادگان قاسم و ابراهیم ابراز کرد: سفت‌کاری بقعه به پایان رسیده و درب و پنجره‌های آن نصب شده و قسمت مسجد نیز تا محرم امسال برای استفاده هیئت‌های سوگواری آستارا آماده می‌شود.

عادلی افزود: در مذاکراتی که با مسئولان آستارا به ویژه نماینده سابق این شهرستان داشتیم تاکید کرده بودیم که باید ضمن تلاش برای دریافت بودجه‌های استانی و ملی، خیران و اصناف آستارا را نیز متوجه کمک به بقعه کنند که تاکنون گامی در این راه برداشته نشده و تنها شاهد این هستیم که هرچندگاه برخی مسئولان شهرستان با انجام مصاحبه‌هایی نسبت به اوقاف کم‌لطفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان انتصاب خود در 11 ماه گذشته سه مرحله بازدید از بقعه مذکور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اخیرٱ به ابتکار اوقاف گیلان جلسه‌ای با حضور بخشدار مرکزی آستارا، اعضای شورای شهر و هیئت امنای بقعه به منظور بررسی وضعیت برگزار شد که نماینده این شهرستان با توجه به تازه‌کار بودن، از این اقدام‌ها اطلاعی ندارد.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول