اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا نیمه تیرماه امسال

3 ضریح بقعه متبرکه سیدالسادات گلپایگان رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت قائم(عج) از سه ضریح بقعه متبرکه سیدالسادات گلپایگان رونمایی شود.

3 ضریح بقعه متبرکه سیدالسادات گلپایگان رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ضیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان به مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در بخش بقاع متبرکه در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان گلپایگان تعداد 37 بقعه، امام‌زاده و مقبره پیامبران وجود دارد که از این تعداد 10 مورد در مناطق شهری و 27 مورد در مناطق روستایی و کوهستانی واقع شده است.

وی بیان داشت: درآمد بقاع متبرکه طبق دستورالعمل سازمان اوقاف به نسبت 40 درصد برای هزینه‌های عمرانی، 30 درصد به منظور هزینه‌های مدیریتی، 20 درصد برای هزینه‌های فرهنگی و 10 درصد باقی مانده نیز به حساب خزانه به عنوان حق‌التصدی واریز می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان اضافه کرد: 57 خادم ثابت و افتخاری در بقاع متبرکه شهرستان به خدمت‌رسانی به مردم مشغول هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 4 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های نوسازی بقاع متبرکه هزینه شد که اعتبارات هزینه شده، حداقل پنج برابر درآمدهای بقاع شهرستان گلپایگان بوده است.

ضیایی بیشترین هزینه در بقاع شهرستان در بقعه متبرکه سیدالسادات گلپایگان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته یک میلیارد و 320 میلیون ریال در بقعه متبرکه سیدالسادات گلپایگان هزینه شد که مبلغ 600  میلیون ریال بابت گنبد، 200 میلیون ریال بابت ساخت و تعمیر 17 چشمه سرویس بهداشتی و مبلغ 520 میلیون ریال به منظور ساخت سه عدد ضریح اختصاص یافت و پیش‌بینی می‌شود این سه ضریح تا نیمه تیرماه سال جاری (نیمه شعبان) نصب شوند.

وی به هزینه‌های انجام شده در بقعه متبرکه امام‌زاده خالق بن بشیر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته  250 میلیون ریال بابت آینه‌کاری، 50 میلیون ریال بابت سنگ‌فرش تربت‌خانه هزینه شده‌اند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان به هزینه‌های صورت گرفته در بقعه متبرکه علمدار نیوان نار اشاره کرد و گفت: حدود 250 میلیون ریال در بقعه متبرکه علمدار نیوان نار و حدود 250 میلیون ریال در بقعه آقا میراسماعیل سرآور و حدود 500 میلیون ریال در بقعه متبرکه صالح پیغمبر هزینه شده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول