اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

6 اردیبهشت ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 16 بقعه متبرکه کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: سوگواره یاس نبوی به صورت ویژه در 16 بقعه و امامزاده استان کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 16 بقعه متبرکه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ‌محمد قاسمی‌زاده‌ ظهر امروز در نشست خبری سوگواره یاس نبوی اظهار داشت: ایام فاطمیه فرصت بسیار خوبی است تا بیشتر در راستای تبیین اهداف بانوی بزرگ اسلام تلاش کنیم و برنامه‌ریزی جامع‌تری در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه‌ فاطمیه باید عاشورایی برگزار شود، سوگواره یاس نبوی با هدف شناخت هرچه بیشتر حضرت زهرا (س)، تبدیل بقاع متبرکه به فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های این مکان‌ها به منظور نشر معارف دینی و ... برگزار می‌شود.

قاسمی‌زاده بیان داشت: قرائت قرآن، زیارت حضرت فاطمه (س)، سخنرانی و مرثیه‌سرایی از برنامه‌های شاخص در روز شهادت این بانوی بزرگ است که در بقاع متبرکه سراسر استان کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری نمایشگاه پوستر در بقاع متبرکه، مسابقه کتابخوانی با موضوع خطبه فدکیه از دیگر برنامه‌های روز شهادت حضرت زهرا (س) است که برای برگزاری مسابقه کتابخوانی 25 هزار جلد کتاب با عنوان "پیام یاس نبوی" در استان کرمان توزیع می‌شود. 

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه 56 بقعه متبرکه در سراسر استان کرمان مراسم ویژه شهادت حضرت زهرا (س) را برگزار می‌کنند، گفت: سوگواره یاس نبوی به صورت ویژه از ساعت 10 تا 13 ظهر روز شهادت در 16 بقعه و امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستادهای شهرستانی برای برگزاری مراسم ویژه شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: از شهرستان‌ها درخواست کرده‌ایم که برنامه‌های خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مردم بتوانند در این سوگواره حضور داشته باشند.

قاسمی‌زاده بیان داشت: از هیئت‌های عزاداری نیز درخواست می‌کنیم در صورتی که مراسم‌های آنها تداخل نداشته باشد، برای حضور در بقاع متبرکه و اقامه عزاداری برنامه‌ریزی کنند.   

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خاطر نشان کرد: سوگواره یاس نبوی در شهر کرمان در محل تکیه عباسعلی و امامزاده محمد (ع) برگزار می‌شود.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: امامزاده حسین (ع) جوپار، آستانه شاه‌نعمت‌الله‌ولی و امامزاده‌های شهرستان‌های رابر، نوق رفسنجان، انار، زرند، کوهبنان، راور، بم، فهرج، شهربابک، بردسیر، ریگان، شهداد، ساردوئیه، جوپار و راین نیز این مراسم را دارند.

وی افزود: مردم کرمان به طور شایسته‌ای ارادت خود را به حضرت زهرا (س) نشان داده‌اند و برپایی مراسم روضه‌خوانی، سوگواری و تعذیه در ایام فاطمیه به صورت باشکوهی برگزار می‌شود.

قاسمی‌زاده با تقدیر از اصحاب رسانه برای همکاری در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه وقف تصریح کرد: طی سال گذشته بیش از یک هزار مورد خبر در رسانه‌ها و مطبوعات مختلف استان کرمان در حوزه وقف و امامزادگان منتشر شده است.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که وقف باید بیش از پیش ترویج داده شود و این امر نیازمند همراهی و همکاری خطبا، سخنرانان، معلمان، هنرمندان و رسانه است تا بتوانیم در سال جاری شاهد فعالیت‌های بهتری در این حوزه باشیم.

قاسمی‌زاده گفت: در 15 روز نخست سال جاری هشت مورد وقف در استان کرمان صورت گرفته که نشان می‌دهد مردم هدف خود را مشخص کرده‌اند و ما باید جهت‌گیری و اطلاع‌رسانی را بیشتر کنیم تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول