اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی انجام می‌شود

برگزاری سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س) در 35 بقعه متبرکه

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: آیین‌های سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در 35 بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س) در 35 بقعه متبرکه

سیدحسن معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این آیین‌ها در بقاع متبرکه شاخص استان از جمله در امام‌زاده سیدعباس‌بن‌ موسی‌بن‌جعفر (ع)، سید حمزه رضا (ع) زیارت شیروان، سید جعفر (ع) سیاه دشت فاروج، سیدجعفر کوشکی اسفراین، خواجه مهزیار جاجرم، سیدفخرالدین نعمت‌الله در ایور گرمه و امام‌زاده دلاور مانه و سملقان در ایام دهه دوم فاطمیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور 26 روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم به شهرستان‌های این استان اعزام می‌شوند.

به گفته معروف‌زاده، در ایام دهه دوم فاطمیه پنج محفل ویژه قرآنی و یاس نبوی با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی چون حمید شاکرنژاد و رضا عابدین‌زاده برپا می‌شود.

وی به حضور مداح اهل‌بیت (ع) رضا گل‌محمدی در این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس برنامه‌های محافل ویژه قرآنی و مداحی به ترتیب در روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه جاری در مسجد جامع تیتکانلو، نهم اردیبهشت در مسجد جامع راز و مسجد امام رضا (ع) صفی‌آباد اسفراین و 10 اردیبهشت در مسجد جامع درق و مسجد پیش‌قلعه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

معاون بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ترویج فضائل فاطمی، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور دفاع از ولایت عنوان کرد.

وی همچنین احیای موقوفات بنا به نیت واقفان را از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد و بقاع متبرکه این استان اعلام کرد.

به گزارش فارس،‌ خراسان‌شمالی دارای 154 بقعه متبرکه است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول