اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بافق:

طرح جامع بقعه قاضی میرجعفر بافق تهیه می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بافق گفت: به منظور ساماندهی اساسی به بقعه قاضی میرجعفر طرح جامع این بقعه توسط اداره اوقاف و امور خیریه بافق تهیه می‌شود.

طرح جامع بقعه قاضی میرجعفر بافق تهیه می‌شود

حجت‌الاسلام محمدعلی فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای مناسب در بقعه قاضی میرجعفر بافق اظهار داشت: ساماندهی اولیه این بقعه درحال اتمام است و به زودی هیئت امنای این مکان نیز معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای اجرای مرحله اولیه ساماندهی بقعه قاضی میرجعفر مبلغی افزون بر 20 میلیون ریال از بخش خیّری در این مکان هزینه شده است.

فلاح با اشاره به سبک‌های معماری به کار رفته شده در این بقعه گفت: مصالح به کار رفته در بنا خشت و گل و دارای سقف گنبدی شکل با مقبره‌ای کوچک است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بافق خاطرنشان کرد: با توجه به شروع کار خدام افتخاری این بقعه، برنامه زیارتی این مکان مقدس از ساعت پنج عصر تا 10 شب است.

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعویض درب چوبی ورودی آقایان امام‌زاده عبدالله بافق اظهار داشت: درب چوبی امام‌زاده عبدالله بافق که در سال 1414 هجری قمری توسط استادکاران اصفهان به زیبایی ساخته شده و به بافق آورده شده بود در ورودی آقایان نصب شد.

وی تصریح کرد: این درب چوبی پس از 19 سال که در گوشه‌ای از امام‌زاده عبدالله نگه‌داری می‌شده است با پی‌گیری‌های اداره اوقاف بافق نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بافق هم‌چنین از مدیریت جدید اجرایی آستان امام‌زاده عبدالله بافق خبر داد و افزود: مدیریت به زودی با معرفی کار خود را آغاز می‌کند و کفش‌داری آقایان و بانوان این آستان نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فلاح هم‌چنین بیان کرد: برنامه‌های خدّام افتخاری خواهران بقعه متبرکه امام‌زاده عبدالله بافق نیز به صورت منظم و فعالیت مستمر در محل این مکان مقدس آغاز می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بافق آمادگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق را برای دریافت راهکارها و نظرات سازنده برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان را اعلام کرد.

بقعه متبرکه قاضی میرجعفر بافق از آثار به جا مانده دوره قاجاریه است که در فاصله دو کیلومتری جنوب‌شرق این شهرستان قرار گرفته و به شماره 2868 در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول