اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کشت و صنعت مغان:

روزانه 5 هزار تن چغندر قند در کشت و صنعت تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت:‌ ظرفیت اسمی روزانه کشت و صنعت تولید 5 هزار تن چغندر قند است.

روزانه 5 هزار تن چغندر قند در کشت و صنعت تولید می‌شود

صمد مغانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از این میزان چغندرقند شکر سفید، ملاس، و تفاله تولید می‌شود.

وی متوسط تولید سالانه این واحد را 13 هزار و 700 تن شکر، 6 هزار و 300 تن ملاس و 7 هزار و 100 تن تفاله تر و خشک اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان اقدامات شاخص کارخانه قند کشت و صنعت مغان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به سود‌رسانی کارخانه برای اتولین بار در طول چندین سال اخیر، افزایش چغندر مصرفی در سال گذشته به میزان 38 درصد، افزایش شکر تولیدی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به میزان 54 درصد و استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای جذب و خرید چغندرقند از جمله این شاخص‌‌هاست.

مغانی با یادآوری اینکه توسعه کشت چغندر به میزان 2 هزار و 400 هکتار در شهرستان‌ها را شاهد هستیم، گفت: اشتغالزایی از طریق کشت چغندرقند به ازای هر هکتار سه نفر می‌باشد.

این مسئول بسته‌بندی شکر تولیدی در اوزان پایین و در بسته‌های 900 الی 1200 گرم، ترویج کشت چغندرقند برای اولین بار در شهرستان اهر، افزایش بهره‌وری کارخانه قند از طریق کنترل و کاهش ضایعات معادل 12 میلیارد ریال و کاهش هزینه تعمیرات کارخانه با افزایش بهره‌وری نیروی کار در حدود مبلغ یک میلیارد ریال را از دیگر اقدامات شاخص کارخانه قند مغان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان ظرفیت سرمایه‌گذاری در کارخانه قند کشت و صنعت مغان را نیز خاطرنشان کرد و بیان داشت: سرمایه‌گذاری در توسعه کشت چغندرقند با اعطای تسهیلات بانکی و خرید و تحویل چغندر‌قند به کارخانه قند با سرمایه‌ای حدود 10 الی 200 میلیارد ریال از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در این بخش است.

مغانی سرمایه بخش خصوصی و تسهیلات بانکی را از راه‌های تامین سرمایه کارخانه قند اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری توسعه کشت چغندر‌قند با روش بهره‌برداری و فروش به کارخانه قند تا 5 هزار هکتار بر‌آورد شده که با ایجاد اشتغال برای سه نفر در هر هکتار 13 الی 14 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی در پایان سخنان خود همچنین خرید و تحویل چغندر‌قند به کارخانه را نیز یکی دیگر از موضوعات سرمایه‌گذاری در این واحد تولیدی خواند و به خبرنگار فارس اظهار داشت: با روش بهره‌برداری فروش به کارخانه حق‌العمل کاری تا حدود 300 هزار تن چغندر 10 الی 200 میلیارد ریال سرمایه نیاز است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول