اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و فاه اجتماعی استان البرز خبر داد

افزایش اشتغالزایی در استان البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از افزایش میزان اشتغالزایی در سال جاری در این استان خبر داد.

افزایش اشتغالزایی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کاوه حدادپور بعدازظهر امروز در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز افزود: با توجه به برآوردهای انجام شده میزان اشتغال دراین استان نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس تعهدات در نظر گرفته شده به منظور ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی این استان در سال جاری 92 هزار و 121 فرصت شغلی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال 90 تعهدات ایجاد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرای این استان 78 هزار 270 نفر بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به این که با کارشناسی‌های انجام شده سهمیه هر یک از دستگاه‌های اجرایی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی نیز درسال جاری تعیین شده است افزود: مدیران در دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در صورت لزوم در آن تغییراتی را به وجود آورند.

وی با اشاره به این که سال گذشته برخی از دستگاه‌های اجرایی موفق نشدند که تعهدات خود را در این زمینه اجرایی کنند تأکید کرد: مدیران در این گونه دستگاه‌ها برای سال جاری باید نسبت به میزان ایجاد اشتغالزایی اهتمام بیشتری داشته باشند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به تعهدات اجرایی شده در زمینه اشتغالزایی توسط دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی با 64 هزار و 198 فرصت شغل، صنعت و معدن و تجارت با 13 هزار و 513 مورد اشتغال، بنیاد مسکن با 9 هزار و 300 شغل، جهاد کشاورزی با هشت هزار و 62 فرصت شغلی و کمیته امداد امام (ره ) با پنج هزار و 142 شغل به ترتیب رتبه اول تا پنجم را در ایجاد اشتغال به خود اختصاص دادند.

به گفته حدادپور صندوق مهر امام رضا(ع ) با چهار هزار و 619 شغل، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با دو هزار و 858 شغل و بهزیستی با دو هزار و 711 فرصت شغلی نیز به ترتیب رتبه‌های ششم تا نهم را در زمینه اشتغال استان به خود اختصاص دادند.

در ادامه این نشست همچنین مدیر کل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری البرز نیز طی سخنانی اظهار داشت: دستگاه‌های استان البرز باید تمام تلاش خود را به منظور توسعه اشتغالزایی انجام دهند.

اسکندر صیدایی تأکید کرد: سال گذشته میزان اشتغالزایی در این استان از رشد نسبی برخوردار بود اما با توجه به میزان جمعیت جوان و جویای کار این استان هنوز نتوانسته‌ایم میزان اشتغال کافی را برای افراد جویای کار فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به گذشت سه ماه از سال مدیران در دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را به منظور اجرای کردن تعهدات خود در زمینه اشتغال انجام دهند تا در پایان سال بتوانیم دراینباره کارنامه خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول