اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 پروژه عمرانی و تولیدی کشاورزی افتتاح شد

اردبیل پرچمدار تولید 100 درصدی چغندر و سرگم بذری

خبرگزاری فارس: همزمان با چهارمین روز هفته جهاد کشاورزی 28 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسید و در این مراسم اعلام شد که اردبیل پرچمدار تولید 100 درصدی چغندر و سرگم بذری در کشور است.

اردبیل پرچمدار تولید 100 درصدی چغندر و سرگم بذری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل عصر امروز در مراسم افتتاح همزمان طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، تولیدی بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: پروژه‌های افتتاحی با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان با هدف بهره‌مندی پنج هزار و 392 خانوار اجرایی شده و به سرانجام رسیده است.

اصغر پرتوی تصریح کرد: این پروژه‌ها با اشتغالزایی 133 نفر تکمیل شده و هدیه سازمان جهاد کشاورزی استان به مردم ولایتمدار اردبیل است.

وی با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی این استان خاطرنشان کرد: اردبیل در تولید سیب‌زمینی و عدس رتبه اول، گاومیش و دانه‌های روغنی رتبه دوم، چغندرقند و عسل رتبه چهارم و تولید حبوبات، گندم و جو رتبه هفتم کشوری را دارد.

این مسئول با اشاره به تولید بیش از 75 درصد ذرت بذری مورد نیاز کشور در این خطه مستعد اضافه کرد: بالغ بر یک میلیون و 30 هزار مینی‌تیوبر سیب‌زمینی در استان تولید شده و حتی به سایر استان‌ها و مناطق کشور ارسال شده است.

پرتوی در مورد آخرین پروژه‌های معیشتی و زودبازده بیان کرد: در گذشته 27 پروژه معیشتی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اجرا شده و 12 پروژه معیشتی نیز در چند سال اخیر اجرا شده و هم اکنون نیز 27 پروژه معیشتی شامل 19 مورد سد خاکی، چهار مورد استخر ذخیره آب و چهار مورد بند انحرافی در دست اقدام است.

به گزارش فارس، قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای شبکه آبیاری و زهکشی مغان، پمپاژ هشت بیله‌سوار، شبکه فرعی آبیاری یامچی، شبکه آبیاری اراضی کشت و صنعت مغان و پارس و شبکه آبیاری گلمالی بیله‌سوار و شبکه آبیاری 160 هکتاری این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز شبکه آبیاری خداآفرین در سطح هفت هزار و 200 هکتار، شبکه آبیاری قشلاق دشت فتحعلی چهار هزار و 800 هکتار، قوری چای یک هزار و 780 هکتار و شبکه آبیاری خلیل‌لو در یک هزار هکتار در دست اقدام است.

وی در پایان سخنان خود افزود: 179 فقره طرح تحقیقاتی در مرکز کشاورزی و منابع طبیعی استان اجرا شده که 85 فقره آن به نتیجه رسیده است.

به گزارش فارس، همزمان با هفته جهاد کشاورزی نمایشگاه توانمندی زنان روستایی در سازمان جهاد کشاورزی نیز برپا شده و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه 27 نوع گیاه دارویی و تولیدات متنوع خود را عرضه کردند.

در شهرستان مشگین‌شهر نیز 300 هزار شاخه گل و گیاه با حضور مسئولان شهری مشگین‌شهر غرس شد که شهردار مشگین‌شهر به ضرورت توسعه فضای سبز و تکمیل بوستان 80 هکتاری ولایت در این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: با افتتاح چند بوستان دیگر سرانه فضای سبز مشگین‌شهر از میانگین استانی و کشوری نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول