اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان:

سالانه 19 هزار تن محصولات باغی در کشت و صنعت تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: سالانه 19 هزار تن محصولات باغی با 70 درصد ظرفیت تولید در کشت و صنعت مغان عمل‌آوری می‌شود.

سالانه 19 هزار تن محصولات باغی در کشت و صنعت تولید می‌شود

صمد مغانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مساحت کل باغات میوه کشت و صنعت 2 هزار و 600 هکتار است که از کل این مساحت با 70 درصد ظرفیت تولید بالغ بر 19 هزار تن محصول تولید می‌شود.

وی 11 نوع میوه در 136 رقم را جزو محصولات باغی این شرکت اعلام کرد و گفت: هلو،‌ شلیل، آلو، آلبالو، گیلاس، زرد‌آلو، گوجه سبز، بادام درختی، سیب، زیتون و فندق از جمله محصولاتی است که در این بنگاه بزرگ اقتصادی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به اینکه سیستم آبیاری در این باغات به صورت قطره‌ای است، خاطرنشان کرد: صنایع و تاسیسات وابسته بخش باغبانی کشت و صنعت مغان شامل کارگاه تزریق پلاستیک با تولید جعبه‌های پلاستیکی، کارخانه تولید آبمیوه با سه خط تولید و سرد‌خانه آمونیاکی آن به ظرفیت 5 هزار تن با هدف نگهداری میوه و سایر محصولات شرکت فعال است.

مغانی یادآور شد: کارگاه تزریق پلاستیک کشت و صنعت مغان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون جعبه فعالیت می‌کند و علاوه بر آن کارخانه تولید آبمیوه، کنسانتره سیب با ظرفیت 3 تن در ساعت، تولید پالپ میوه با ظرفیت اسمی 5.2 تن در ساعت و خط بسته‌بندی آبمیوه در پاکت‌های 200 گرمی دوی‌پک به ظرفیت اسمی 9 هزار و 300 پاکت در ساعت فعال است.

این مسئول اقدامات شاخص امور باغبانی کشت و صنعت مغان را یادآور شد و به خبرنگار فارس بیان داشت: توسعه و افزایش سطح باغات میوه با استفاده از ارقام پر‌محصول و اقتصادی در سطح 200 هکتار، توسعه نهالستان در حدود 30 هکتار و افزایش تولید نهال در خزانه و نهالستان باغات بالغ بر 50 درصد نسبت به سال گذشته سطح واکاری شده باغ در سال 90 در سطح مفید 5.31 هکتار، راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه بیو‌تکنولوژی، تولید نهال از طریق کشت بافت، تعمیرات اساسی سیستم‌های کنترل مرکزی و ایستگاه‌های آبیاری تحت فشار، تهیه تجهیزات دنباله‌بند تراکتوری اعم از دیسک و سمپاش و احیای اراضی زه‌دار با احداث زهکش‌های زیر‌زمینی و رو‌باز در سطح 200 هکتار از جمله این اقدامات است.

وی در پایان سخنان خود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در امور باغبانی کشت و صنعت مغان را یادآور شد و اظهار داشت: اصلاح روش بسته‌بندی و واگذاری کارخانه پروسس میوه به صورت اجاره، واگذاری کارگاه تزریق پلاستیک برای تولید جعبه و سایر محصولات پلاستیکی به صورت اجاره و واگذاری بخشی از سرد‌خانه آمونیاکی به صورت اجاره را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول