اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سه سال گذشته صورت گرفت

اشتغالزایی 500 زندانی در قم

خبرگزاری فارس: معاون نمایندگی بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان استان قم از ایجاد اشتغال برای 500 نفر از زندانیان در قم طی سه سال گذشته خبر داد.

اشتغالزایی 500 زندانی در قم

حمیدرضا سانگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس بنیاد تعاون زندانیان در سال 49 اظهار کرد: حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان در این بنیاد در اولویت قرار گرفته و به همین منظور کارگاه‌های اشتغال را برگزار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد تعاون زندانیان از سال 80 به صورت استانی توسعه پیدا کرد و به فعالیت در زمینه اشتغال در استان‌های مختلف پرداخت.

معاون نمایندگی بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان استان قم عنوان داشت: زندانیان در این محیط‌ها علاوه بر اشتغال، آموزش‌های لازم را از طریق فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و هنگام آزادی از تسهیلات آموزش برای عدم بازگشت به زندان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آمار زندانیان مشغول کار گفت: به طور متوسط 500 نفر از زندانیان در سه سال گذشته مشغول به کار شده و دستمزد دریافت می‌کنند.

سانگرد به فعالیت کارگاهی به منظور اشتغال زندانیان اشاره کرد و افزود: در بخش صنعت کارگاه‌هایی در زمینه صنایع فلزی، قالی‌بافی، صنایع دستی، صنایع آشپزخانه و نجاری برای زندانیان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: زندانیان پس از آزادی با دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند از امتیازات و تسهیلات لازم برخوردار شوند.

معاون نمایندگی بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان استان قم با اشاره به اهمیت اشتغال در زندان گفت: این امر از نظر گذران وقت مفید بوده و در نتیجه ارتباط فرد زندانی با بازار، تولید و جامعه قطع نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اشتغال در زندان تحمل شرایط را برای زندانیان آسان کرده و حس نشاط و اعتماد به نفس را در آنها تقویت می‌کند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول