اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

تصویب 51 طرح اشتغالزایی بخش کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: تاکنون 51 طرح توسعه بخش کشاورزی در شهرستان اردبیل و در کارگروه توسعه این بخش مصوب شده است.

تصویب 51 طرح اشتغالزایی بخش کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری بعد از ظهر امروز در جمع منتخبان مناطق روستایی و زارعان اردبیل اظهار داشت: این طرح‌ها با ارزش سه میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم با پرداخت تسهیلات مورد نیاز شاهد اجرای این طرح‌ها و اشتغالزایی مد نظر باشیم.

وی یادآور شد: با عنایت به این‌که یک سوم محصولات کشاورزی به لحاظ وزن و یک چهارم تولیدات زراعی به لحاظ ارزش و کیفیت آن در دشت اردبیل تولید می‌شود شرایط جوی مساعد، زمین مرغوب، مدیریت مدرن و مکانیزه شدن امکانات در استفاده اصولی از آب مصرفی در این بخش می‌تواند بار سنگینی از مسئولیت در تأمین نیازمندی‌ها و تولید محصولات کشاورزی کشور را بهتر و شایسته‌تر بر عهده بگیرد.

اکبری تصریح کرد: در سالی که مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است بهترین مصداق عینی در تحقق این نامگذاری رونق‌بخشی به صنعت کشاورزی و در اولویت قرار دادن فعالیت‌های مربوط به آن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کار نه تنها در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی بلکه در خودکفایی و استقلال اقتصادی می‌تواند به خوبی نقش ایفا کرده و بستر اشتغالزایی مستمر و پایدار را نیز مهیا کند.

وی از افزایش زمین‌های زراعی تا 120 هزار هکتار به عنوان هدف‌گذاری کارگروه توسعه بخش کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: دستور تشکیل کارگروه بخش کشاورزی نمودی از آینده‌نگری و اقدام انقلابی دولت دهم است.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل بیان کرد: ورود شخص رئیس جمهور به این موضوع و تشکیل کارگروه با هدف افزایش توانمندی در تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در بسترسازی اشتغال پایدار می‌تواند نقش جدی و اساسی داشته باشد.

اکبری ادامه داد: در کنار آن حل معضلات بر زمین مانده کشاورزان و مقابله با مهاجرت‌های بی‌رویه مد نظر است که با ارایه تسهیلات مشوقانه اسباب ماندگاری و تقویت بیش از پیش نهاد روستایی و کشاورزی فراهم می‌شود.

وی اختصاص 185 میلیارد تومان اعتبار ویژه به بخش کشاورزی را در استان اردبیل اقدامی بی‌نظیر در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب برشمرد و گفت:‌ پرداخت وام 30 میلیون تومانی قرض‌الحسنه با سود چهار و هفت درصد برای فعالان در زمینه‌های توسعه کشاورزی از جمله امور دامی، تولیدات گیاهی، شیلات، باغداری، احداث گلخانه، تولید نهال،‌ زنبورداری و پرورش ماهی از اقداماتی است که می‌تواند وضعیت کشاورزی موجود منطقه را بهبود ببخشد.

اکبری مجموعه اراضی زیر کشت آبی و دیم دشت اردبیل را 112 هزار هکتار برشمرد و تصریح کرد: به خاطر بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب وام قرض‌الحسنه کسانی را هم که زمین مزروعی ندارند اما آماده اجرای طرح کشاورزی خود برای استفاده از اراضی ملی هستند هشت هزار هکتار زمین برای واگذاری در نظر گرفته شده است.

وی در پایان افزود: با احتساب این فضا و امکان زیر کشت رفتن 120 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در دشت اردبیل می‌تواند تحول بزرگ در صنعت کشاورزی که جز هدف‌گذاری‌های کارگروه توسعه بخش کشاورزی است، ایجاد کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول