اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز تاکید کرد

توسعه گردشگری مذهبی در فارس و کشور

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز فرصتی مناسب برای بسط و توسعه گردشگری مذهبی در فارس و کشور است.

توسعه گردشگری مذهبی در فارس و کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فریدون فعالی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی که در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز دنبال می‌شود، بسط و توسعه گردشگری مذهبی کشور با توجه به حضور متولیان آستان مقدس رضوی و همچنین حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این نمایشگاه است.

وی افزود: حضور فعالان، متخصصان و صاحب‌نظران در این نمایشگاه و بحث و تبادل‌نظر در این مورد می‌تواند انسان‌ها را با مذاهب و فرهنگ‌های متفاوت به یکدیگر پیوند دهد.

این مسئول با اشاره به وجود قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در حوزه گردشگری مذهبی گفت: اجرای تورهای هدفمند گردشگری مذهبی به منظور تثبیت و شناساندن مسیرها و توانمندی‌های توریسم مذهبی، اجرای برنامه‌های فرهنگی با پیوست مذهبی اعم از تعزیه، حفاظت و بهره‌وری فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از میراث مادی و معنوی گردشگری مذهبی از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط ستاد اجرائی نمایشگاه در این ایام است.

فعالی اضافه کرد: تعامل موثر و جدی بین تولیت‌های سه آستان مقدس با حضور دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فعال در این حوزه، تبیین و معرفی گردشگری اسلامی فرهنگی به عنوان الگوی برتر، آموزش مستمر نیروهای شاغل در اماکن مذهبی، ارتقای ساختار تشکیلاتی متناسب با فعالیت‌ها و انتظارات گردشگری مذهبی کشور، اتخاذ سیاست‌های حمایتی لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری مذهبی از طریق هدایت و جلب سرمایه‌گذاران از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

رئیس ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز با اشاره به تعامل، هماهنگی و مشارکت تمام دستگاه‌ها و ادارات این استان در حوزه‌های تخصصی گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی، اظهار امیدواری کرد که شاهد رشد و توسعه گردشگری مذهبی فارس در آینده‌ای نزدیک باشیم.

فعالی در پایان تصریح کرد: بدون تردید با برخورداری شیراز از وجود بارگاه حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) و امامزادگان عالی مقام، حسب فرمایش مقام معظم رهبری، افق جدیدی مبنی بر شناخت شیراز به عنوان سومین شهر مذهبی کشور گشوده شده است.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول