اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری صورت گرفت

تخصیص 11.5 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی کنگان

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی کنگان از تخصیص 11.5 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی کنگان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری خبر داد.

تخصیص 11.5 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان حجت‌الاسلام محمد بحرانی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: کنگان از شهرستان‌های مهم و ارزشمند در استان است و بخش مرکزی دارای جایگاه ویژه‌ای در صنعت و اقتصاد و کشاورزی است.

وی از اشتغال 22 درصد مردم کنگان به کشاورزی خبر داد و افزود: بیش از 22 درصد از مردم منطقه در بخش کشاورزی و صنایع وابسته اشتغال دارند که همین جا لازم می‌دانم از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به بخش کشاورزی در سفر سال گذشته به شهرستان کنگان و بخش عسلویه سپاسگزاری کنم.

بخشدار مرکزی کنگان از تخصیص 11.5 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: این اعتبار برای توسه کشاورزی و مدرنیزه کردن سیستم آبیاری و احداث استخر هزینه خواهد شد.

بحرانی تصریح کرد: تخصیص این اعتبار در واقع حکایت از نگاه حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب به کشاورزان عزیز است.

وی با اشاره به حضور صنعت در منطقه و تاثیرات ناشی از حضور صنایع عظیم گاز و پتروشیمی در بخش مرکزی به ویژه در بخش‌های کشاورزی، صیادی و ... گفت: با حضور صنعت نفت و گاز و پتروشیمی حرکت مثبتی در رشد نسبی اقتصادی مردم صورت گرفته است.

بخشدار مرکزی کنگان یادآور شد: استقرار کمپ‌های کارگری و مهندسی و درآمد حاصل از اجاره منازل و رونق کسب درآمد مغازه‌ها و بازاریابی صنایع دستی و محصولات دریایی و کشاورزی از نتایج ارزشمند این حضور است.

بحرانی با بیان اینکه رونق اقتصادی بخش مرکزی کنگان با قبل از حضور نفت و گاز قابل مقایسه نیست افزود: این مهم در همه بخش‌های اقتصادی مشهود است؛ گر چه تاثیر مثبت صنعت نفت و گاز بر زندگی اجتماعی مردم مسلم است، اما ذکر این نکته لازم است که با وجود همه مزایا و خوبی‌ها و تاثیرات مثبت نمی‌توان برخی از آثار منفی حضور تاسیسات را منکر شد.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی با توجه به آلاینده‌های موجود در فضای منطقه و همچنین تصرف اکثر زمین‌های منطقه توسط شرکت‌ها کار کشاورزی عملا امکان‌پذیر نیست و رکود شدیدی پیدا کرده است؛ ضمن اینکه از کیفیت محصولات کشاورزی نیز کاسته شده است.

بحرانی اذعان داشت: در بخش صیادی نیز تاثیرات منفی حضور تاسیسات کم نیست، احداث اسکله‌ها و استحصال زمین از دریا و بر هم زدن اکوسیستم و محل زیست آبزیان، ایجاد حریم‌هایی برای خطوط لوله‌های انتقال گاز و تخریب صیدگاه‌ها از جمله تاثیرات منفی در بخش صیادی منطقه است با این وجود مردم خوب ما تعامل خوبی با صنعت نفت و گاز برقرار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور صنعت در زندگی اجتماعی مردم دارای تاثیر مثبت و منفی توامان بوده اظهار داشت: تاثیر مثبت موجب رونق اقتصادی و بهتر شدن وضع معیشت مردم بوده و زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کرده است.

بحرانی خاطر نشان کرد: تاثیر منفی باعث تورم نسبی و گران شدن ارزاق عمومی به ویژه مسکن از یک طرف و حضور فرهنگ‌های مختلف و گوناگون از طرف دیگر موجب تغییرات و از بین بردن اکوسیستم منطقه و تغییر سنت‌های بومی و محلی شده است.

وی بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن بهره ببریم و نباید فرصت‌ها را هدر دهیم.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول