اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد:

مشهد توسعه پایدار ندارد/فاصله طبقاتی در مشهد 1 به 17 است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به تعریف علم حقوق توسعه شهری که اختلاف طبقاتی در آن زیاد باشد شهری است که در آن توسعه پایدار وجود ندارد.

مشهد توسعه پایدار ندارد/فاصله طبقاتی در مشهد 1 به 17 است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا خواجی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای ساماندهی، بازسازی و بهسازی مطلوب مناطق کم‌برخوردار که در تالار پارک کوهسنگی برگزار شد اظهار کرد: برای ایجاد توسعه پایدار در شهر باید به توسعه مناطق کم‌برخوردار بیشتر توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی ایران قدر سرمایه‌گذار را نمی‌داند تصریح کرد: باید در نظر داشت که سرمایه‌گذار یک مخزن عظیم ملی برای هر کشوری است.

خواجی با اشاره به اینکه طبق آمار فاصله طبقاتی در مشهد 1 به 17 است ادامه داد: این مسئله سبب افزایش بزهکاری به‌ویژه در مناطق کم برخوردار می‌شود.

رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه بودجه مشارکت‌ها در حدود نیمی از بودجه شهرداری است خاطرنشان کرد: در بودجه سال 91 3 هزار و 400 میلیارد تومان بودجه شهرداری است.

وی گفتگو علیه سرمایه‌گذاران را دلیل نشناختن صنعت جهان دانست و ادامه داد: باید امنیت سرمایه‌گذاران را تامین کنیم.

خواجی ادامه داد: مشکل عمده سرمایه‌گذاران با شهرداری مشهد با توجه به تلاش‌های انجام شده امنیت نبود و مشکلات مطرح شده حول محورهای رفتاری کارمندان بوده‌است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه قصد اصلی شورا و شهرداری این است که یک حرکتی در مناطق کم برخوردار به وجود بیاوردند اظهار کرد: از سرمایه‌گذاران درخواست می‌کنیم که در سرمایه‌گذاری خود ‌مناطق کم‌برخودار را نیز در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فقر و فاصله طبقاتی یکی از دلایل بزهکاری‌های اجتماعی است ادامه داد: عوارض جانبی مناطق نابرخوردار سبب مشکلات اجتماعی است.

رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران یک وزنه مهم در کشور است تاکید کرد: وجود چنین مناطقی در شان پایتخت معنوی ایران نیست.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول