اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام

انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران است/به هیچ‌ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: مسئله برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران است و ملت هم درصدد است از این علم در پیشرفت‌های علمی استفاده کند و کسی حق سلب این انتخاب را ندارد.

انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران است/به هیچ‌ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محسن رضایی ظهر امروز در جمع مردم تبریز در مصلای امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: در حالیکه غربی‌ها همواره ایران را محکوم به عدم همکاری در مذاکرات می‌کردند امروز خود در پشت پرده به کارشکنی پرداخته و به آن دامن می‌زنند.

وی افزود: مسئله برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران است و ملت هم درصدد است از این علم در پیشرفت‌های علمی استفاده کند و کسی حق سلب این انتخاب را ندارد.

کارشکنی‌های خارج از صحنه مذاکرات هسته‌ای محکوم به شکست است

رضایی گفت: ایران به هیچ وجه دنبال ماجراجویی نبوده و امروز در باب مذاکرات هسته‌ای شاهد کارشکنی از بیرون این صحنه هستیم که محکوم به شکست است.

وی افزود: متاسفانه در عرصه مذاکرات هسته‌ای  کشورهایی از منطقه هستند که با غرب همکاری کرده و آب به آسیاب دشمن اسلام و ایران اسلامی می‌ریزند که باید از این امر پرهیز کنند.

 ایران به هیچ‌وجه عقب‌نشینی نمی‌کند

رضایی گفت: ایران راهی را آغاز کرده است که به آن ادامه خواهد داد و به هیچ‌وجه از موفقیت‌های حاصله و حق خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی افزود: ایران امروز در صحنه جهانی از اقتدار و وجهه‌ای برخوردار است که با پیشرفت در علوم مختلف بر جایگاه رفیعی ایستاده و همین امر حسد دشمنان را برانگیخته تا با روش‌ها و ترفندهای گوناگون به دنبال کمرنگ کردن نقش آن در عرصه بین‌الملل بوده و هر بار بهانه‌ای جدید می‌تراشند تا به هدف شوم خود برسند.

اقتدار جهانی مستلزم پیشرفت‌های اقتصادی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بحث معیشت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم اقتدار در عرصه بین‌المللی داشته باشیم باید به بهبود بخش‌های اقتصادی توجه کنیم و به دنبال رفع بیکاری و گرانی باشیم.

وی تاکید کرد: امسال که به فرموده رهبری سال تولید ملی نام گرفته و نشان‌دهنده تدبیر و دغدغه ایشان برای مقابله با توطئه‌های رنگارنگ دشمن در عرصه‌های اقتصادی برای به زانو درآوردن ایران، بوده باید با مدیریت قوی به دنبال پیشرفت‌های اقتصادی باشیم تا در دفاع از منافع و منابع ملی دچار مشکل نشویم.

مدیریت انقلابی و ارزشی کلید رهایی از معضلات اقتصادی است

رضایی در ادامه مدیریت انقلابی و ارزشی را کلید رهایی از معضلات اقتصادی امروز جامعه دانست و افزود: عدم برنامه‌ریزی صحیح در ساختن سد، عدم مدیریت درست بخش کشاورزی و بازگو نکردن حقیقت در خصوص معضل دریاچه ارومیه را باید در اعمال مدیریت‌های ناصحیح ارزیابی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث خشک شدن دریاچه ارومیه هر چند عوامل مختلف دخیل هستند اما اتفاقات دیگری هم افتاده است که باید برای مردم بازگو شود.

کجاست آن مدیریت بچه‌های زمان جنگ که با دست خالی مشکلات را حل می‌کردند

وی اظهار کرد: کجاست آن مدیریت بچه‌های زمان جنگ، کجا هستند باکری‌ها تا نشان دهند با دست خالی اما ایمانی قوی در کنار مدیریتی انقلابی و ارزشی می‌شود به پیش رفت و قله‌های را یکی پس از دیگری فتح کرد.

رضایی افزود: برای این نظام خون‌های زیادی ریخته شده است و جوانان برومند و رشیدی فدا شده‌اند، پس باید برای حفظ این خون‌ها مدیریت‌ها درست شود و معضلات در بخش‌های مختلف به خصوص در امر اقتصاد حل شود.

تحریم‌ چیز جدیدی نیست باید از تجربیات استفاده کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بحث تحریم‌ها اشاره کرد و اینکه تحریم بهانه‌‌ای شده تا اعلام کنند وضعیت اقتصادی امروز حاصل آن است، نادرست بوده و باید از این دست بهانه‌جویی‌ها پرهیز کرد. 

وی گفت: درست است که در تحریم‌ هستیم اما این چیز جدیدی نیست باید از تجریه‌ها استفاده کرد و آنها را به کار بست.

دست روی دست گذاشتن و منتظر نتایج مذاکرات شدن مشکلی را حل نمی‌کند

وی افزود: اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر نتایج مذاکرات هسته‌ای باشیم، کاری را پیش نبرده و مشکلی را حل نخواهد کرد.

رضایی تاکید کرد:در این باب دشمن به دنبال عقب‌نشینی ماست و ایران ضمن آنکه با دست پر باید به این مذاکرات ادامه دهد، برنامه‌هایی باید داشته باشد که غرب وادار به عقب‌نشینی شده و از اعمال تصمیم‌های نادرست علیه ایران خودداری کرده و حق ایران را در برخورداری از انرژی صلح‌‌آمیز هسته‌ای به رسمیت بشناسند و دست از تحریم‌ها علیه ایران بردارند.

وی در ادامه ولایتمداری، جهت‌گیری‌‌های الهی و پشتوانه مردمی را عامل موفقیت و پیشرفت دانست و افزود: ولایت در این کشور موجب انسجام ملی شده است و جهت‌گیری‌های الهی نیز برکات زیادی برای ما به ارمغان آورده است ضمن آنکه پشتیبانی مردم از نظام عامل موفقیت در تمام عرصه‌ها بوده و باید قدردان این ملت بود که در هر زمان و مکانی که لازم شده به صحنه آمده و حمایت کرده‌اند.

باید با ارزش‌های انقلابی و مدیریت صحیح به جنگ مشکلات و معضلات رفت

رضایی در ادامه گفت: به هیچ‌وجه فعالیت‌های قوای سه‌گانه در کشور را نباید نادیده گرفت اما معتقدیم با ارزش‌های انقلابی و مدیریت صحیح به جنگ مشکلات و معضلات باید رفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با روند گذشته و سیستم‌های قدیمی امروز نمی‌توان مشکلات پیش‌ آمده را حل کرد، نیاز به جهشی در سال تولید ملی داریم تا موانع پیش روی پیشرفت‌های بیشتر در کشور رفع شود.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول