اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

قرآن رویکرد فعالیت‌های طرح ضیافت دانشجویی است

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فعالیت‌های طرح ضیافت دانشجویی با محوریت قرآن صورت می‌گیرد.

قرآن رویکرد فعالیت‌های طرح ضیافت دانشجویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد محمدیان ظهر امروز در گردهمایی اساتید طرح ضیافت اندیشه دانشجویی که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به رویکردهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در طرح ضیافت دانشجویی اظهار داشت: طرح ضیافت با توجه به اهداف آن و به خاطر اینکه در بهار قرآن برگزار می‌شود، طرحی با رویکرد قرآنی است.

وی ادامه داد: شعار امسال این طرح نیز همین است و در تمام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغی آن، قرآن کریم محور است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: در واقع هدف از برگزاری طرح ضیافت، سوق دادن دانشجویان به سوی ملاک‌هایی است که در قرآن این ملاک‌ها برای مؤمنین ضروری خوانده شده است.

وی افزود: این کار نیاز به سرمایه‌گذاری و زمینه‌سازی دارد و طرح ضیافت دانشجویی در ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌هایی است که در این زمینه برای ما ایجاد شده است.

محمدیان با بیان اینکه جوانان کشور ما بهترین جوانان هستند خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌های جوانان به بهترین وجه استفاده کنیم و انحرافات عده‌ای ما را از سرنوشت جوانان در این کشور ناامید نکند.

وی گفت: اساتیدی که در طرح ضیافت اندیشه دانشجویی شرکت می‌کنند باید به شیوه کار با جوانان آشنا بوده و در برخورد با دانشجویان سعه صدر داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: اگر نگاهی به قرآن بیندازیم، خداوند در این پیام آسمانی، مؤمنان را با خصوصیت‌هایی مانند محبوب خدا بودن و محبت خدا را در دل داشتن توصیف می‌کند.

وی افزود: سبک زندگی جهادی، استقامت در برابر کافران و نترسیدن از ملامت ملامت‌کاران از دیگر ویژگی‌هایی است که در قرآن برای مؤمنان ذکر شده است و باید طرح ضیافت اندیشه دانشجویان را به سوی کسب این ویژگی‌ها ببرد.

محمدیان تصریح کرد: در طرح ضیافت دانشجویی قرار نیست تنها به بعد آموزشی اکتفا شود، بلکه این طرح باید در رفتار و نگرش افراد تغییر ایجاد کند.

وی ادامه داد: البته استانداردهای آموزشی در این طرح باید حفظ شود اما این موضوع نباید به بعد تربیتی طرح ضربه بزند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به لوازم تحقق اهداف تربیتی در طرح ضیافت دانشجویی اظهار کرد: در این طرح باید میان دانشجویان و اساتید رابطه دوستی برقرار شود و این انس حتی پس از اتمام طرح باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات صرف پس از مدتی از یاد انسان می‌رود گفت: اگر در جریان این طرح دل‌های دانشجویان تکان بخورد و در نگاه آنها تغییر ایجاد شود، به اهداف آن رسیده‌ایم.

محمدیان ادامه داد: این تغییر بر نگرش تنها به مطالبی که ارائه می‌شود بستگی ندارد بلکه رفتار و شیوه استاد در این زمینه بسیار پراهمیت‌تر است.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن علت رو کردن مردم به پیامبر(ص) را نرم‌خویی او ذکر می‌کند و این موضوع برای ما حاوی درس بزرگی است؛ یعنی پیامبر(ص) که کامل‌ترین بشر است و حامل بهترین پیام برای انسان‌هاست، اگر با تندخویی با مردم برخورد کند، آنان را از اطراف خود پراکنده خواهد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت تداوم ارتباط اساتید با دانشجویان پس از اتمام طرح عنوان کرد: بیشترین فعالیت تربیتی را در این دوستی‌های خارج از محیط کلاس می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به مشکلات کار با دانشجویان ابراز داشت: اساتیدی که می‌خواهند بر دل و ذهن دانشجویان اثر بگذارند باید سعه صدر کافی را داشته و در برابر انتقادات آنان حلم و تغافل پیشه کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول