اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تاثیر تغذیه بر بروز سکته‌های مغزی اثبات شد/ آمار درستی از سکته‌های مغزی نداریم

خبرگزاری فارس: متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و استادیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آب و هوا تاثیری بر بروز سکته‌های مغزی ندارد ولی تاثیر تغذیه بر بروز سکته‌های مغزی اثبات شد.

تاثیر تغذیه بر بروز سکته‌های مغزی اثبات شد/ آمار درستی از سکته‌های مغزی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اشرف زروانی بعدازظهر امروز در حاشیه همایش بیماری‌های‌های مغز و اعصاب در دوران بارداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری عروقی مغز در دوران بارداری چالش‌های زیادی برای بیمار و پزشک ایجاد می‌کند ولی از لحاظ علمی بیماری مغز و اعصاب مادر تاثیر زیادی را بر روی جنین نمی‌گذارد.

وی با اعلام اینکه سکته مغزی دوران بارداری به دو گروه انفاکتوس و خونریزی مغری بروز می‌کند، تصریح کرد: شیوع انفاکتوس در دوران بارداری بیشتر از خونریزی مغزی اتفاق می‌افتد.

متخصص بیماری مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بروز آنفاکتوس مغزی بارداری است و ممکن است این بیماری بدون بارداری نیز در افراد ایجاد شود.

*  آب و هوا تاثیری بر بروز سکته‌های مغزی ندارد

وی درباره تاثیر بیماری مغز و عروق در جنین یادآور شد: عوارض سکته مغزی در صورتی که مادر فوت نکند مشکلی برای جنین ایجاد نمی‌کند و نتیجه بارداری مادر سالم و مادری که دچار سکته مغزی شد در صورت فوت‌نشدن مادر دچار سکته مغزی تولد فرزند سالم است.

این متخصص عروق با اعلام اینکه افزایش خون‌ریزی‌های مغزی در دوران بارداری بیشتر است، بیان داشت: مادران باردار 2.5 برابر بیشتر نسبت به افراد عادی در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

وی تاکید کرد: مراقبت‌‌های دروان بارداری جدی گرفته شود.

زروانی در ادامه درباره تاثیر مناطق جغرافیایی در ایجاد سکته‌های مغزی بیان داشت: آب و هوا تاثیری بر بروز سکته‌های مغزی ندارد ولی تاثیر تغذیه بر بروز سکته‌های مغزی اثبات شد و کشورهای در حال توسعه بیشتر با این بیماری درگیر هستند.

* از هر 100 هزار ایرانی 11 تا 26 نفر دچار سکته مغزی می‌شوند

وی در مورد اینکه آیا آماری از تعداد سکته‌های مغزی در کشور موجود است بیان داشت: در ایران آمار درستی از میزان سکته‌های مغزی وجود ندارد ولی بر اساس آمار منابع و کتب غربی از هر 100 هزار ایرانی 11 تا 26 نفر دچار سکته مغزی می‌شوند.

این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: سکته مغزی شایع‌ترین بیماری مغز و اعصاب است و بیشترین مراجعه بخش اورژانس را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در ادامه افزایش سن را عامل اصلی سکته مغزی عنوان کرد و گفت: بعد از افزایش سن دیابت و فشار خون عامل اصلی سکته مغزی هستند.

زروانی در پاسخ به این سوال که آیا سکته‌های مغزی قبل از بروز علائمی دارد، بیان داشت: آنالیز‌های مغزی قبل از پاره‌شدن علائمی از خود بروز نمی‌دهد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول